Hjem – for å snu

I skrivende stund er jeg snart hjemme – heldigvis. Jeg rakk nemlig ikke 1713-toget fra Gardermoen, som jeg hadde håpet – men måtte vente i 2 timer på neste. Og det hadde jeg egentlig ikke tid til!

Ukescruise-båtene ligger klare i Split for å ta i mot passasjerer.

Dro fra Brac på 9-ferja på den hittil varmeste dagen. Hadde planer om å gå i noen butikker i Split før flybussen, men det var såpass folksomt og varmt der, at jeg satte meg på en kafe i stedet.

Men jeg rakk å gi Sønnen en klem – som kom ned til Split med en kamerat i dag.

Mye folk i Split

Så var det strake veien til flyplassen og SAS-fly hjemover kl 14. Hvis man ser bort fra togturen fra Gardermoen, er det såre enkelt å reise t/r til Split i sesongen. Flyreisa tar under 3 timer.

Men om bare noen få dager drar jeg altså på tur igjen – denne gangen med bil. Det er Mannen som har planlagt reisa, og det syns jeg er fint. Jeg blir vel skiltleser, tenker jeg – og har heller ikke tenkt å kjøre;) Men det kan bli spennende, lell.

Vi kjøpte nemlig en liten rød mini-cooper for noen uker siden, for å bruke på Brac. I den forbindelse var vi enige om å ta kjøreturen ned til  Split som en tur – og bruke litt god tid.

Men for å få lagt kjøreturen inn i et ellers tett reiseprogram og likevel rekke hjem til Bamblekysten til St.Hans, drar vi av gårde allerede onsdag morgen. Da er ferje bestilt til Hirtshals. Første stopp er planlagt til Flensburg, men ut over det har vi kun et mål om å være i Supetar til 15.juni. Så får vi se.

På toget – og med bare noen få sider igjen av denne boka.

Men fram til onsdag er det 3 hele dager, og de har jeg tenkt å bruke godt.  Da er det vel ingen overraskelse at barnebarna har 1.pri;)

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg