«Dotter mi» – altså❤️

Jeg er så stolt, for i går løp Datter sitt livs løp, vil jeg påstå: 88 km – 3500 høydemeter –  gjennom fem bymarker, tre kommuner og to byer – og i mer enn 16 sammenhengende timer!

I mål ca kl 2130 på «Skogvokteren Ultra»

Jeg må innrømme at jeg var litt nervøs gjennom dagen i går, for hva hvis hun ikke klarte det? Ville hun gå i den berømte kjelleren? Jeg syns jo hun hadde meldt seg på et i overkant langt løp og oppfordret henne før løpet, til å ikke oppleve det som et nederlag, dersom hun måtte gi seg underveis – og heller gi seg – enn å holde ut/på for lenge….. Hun er jo så sta (som sin mor, kanskje?).

På vei mot mål ved rådhustrappa i Porsgrunn

Men altså: Hun klarte det – og det med glans! Og det er nesten ikke til å tro. For de av dere som kjenner oss godt, vet at livet hennes ikke har vært en dans på roser. Hun har ikke alltid vært i løpeform, for å si det sånn.

Her har hun vært på løpetur i Supetar påska i fjor

Livet på kanten varte noen år – men når hun først bestemte seg for en annen retning, har det bare gått en vei: Oppover.

Dette er fra et terrengløp i 2023 – 47 km

I dag bruker hun erfaringa si yrkesmessig – og gjør etter det jeg har forstått en god jobb der.

Hun er en dedikert mor. Her på Anfi i februar i år.

Så da jeg tilfeldigvis så overskriften på mitt forrige blogginnlegg: «Hvis du havner under bussen, ikke bli liggende». Og: «Skaff deg heller din egen buss og bli sjåfør på den», så passer jo det perfekt på «dotter mi». Hun er et godt eksempel på at det går an å komme så langt man vil, selv om man har ligget nede.

Mor og datter på trening på Anfi

Det er sjåfør på egen buss hun har blitt.

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Er så imponert både over mor og dotter, det er prestasjonar som står til gull. Når livsveven raknar, er det ekstra viktig å ha nokon rundt seg som ikkje mister trua. Bra at dotter di brukar erfaringa og kunnskapen yrkesmessig. Å skjønne at det går an, gjev optimisme. Du har så god grunn til å vera stolt, Bente. Eg blir rørt av å lese det du skriv.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg