Bilder til minneboka

Jeg er en sånn som glemmer fort hva slags vær det har vært – heldigvis eller dessverre alt etter som. Noen er jo « eksperter» og kan fortelle om «den og den sommeren»: «Da var det bra vær i hele ferien!» eller: «Den sommeren regnet det nesten hver dag». Jeg husker aldri sånt. Sånn sett lever jeg i nuet hvert år og glemmer »snøen som falt i fjor» (bokstavelig talt).

Men siden jeg nå skriver blogg, og den muligens blir liggende i noen år, så kan jeg bla tilbake å lese om siste uka i juni 2022, at den var helt fabelaktig på Bamblekysten. Særlig var det torsdag 30.juni (den dagen farmorungen ble en måned gammel) som været var helt eksepsjonelt.

Det var den dagen jeg var aleine på hytta, leste bok og koste meg – men som det ble så varmt at jeg måtte flytte meg ned på skjæret for å være nærmest vannet for å avkjøle meg.

Svetten silte mens jeg satt på badehåkleet, vannet var krystallklart og holdt 20 grader. Helt perfekt for et par litt lengfeb svømmeturer enn bare å dukke seg. Og 20 grader er helt greit for avkjøling når lufta holder 24-25.

Dette er «skjæret»

I går ettermidag var Datter og den yngste mormorungen en tur her ute med litt bagasje før ferien som starter i morgen. Hun tok et fint bilde av henne da de gikk opp igjen til bilen – som jeg bare må legge ved. Idyll på Ivarsand!

I går plukket jeg et stort glass med markjordbær, og i dag spottet jeg blåbær langs stien på joggeturen min. Herlig! 
 

Det er sjeldent «kamp» om bærene rundt der jeg er. De står som regel og venter på meg. Rart, det der – at folk «nå til dags» ser ut til å plukke lite bær – det være seg jordbær, blåbær eller bringebær. Jeg derimot, klarer sjeldent å passere bær uten å plukke.
 

Jeg har vel heller ikke klart å overføre lysten til å plukke bør til mine barn – men barnebarna ser ut til å være interessert, så det lover godt.

Hvis jeg skal klage på noe så langt denne sommeren, må det være de kjølige og til dels fuktige kveldene. Men i kveld lover værmeldinga over 20 grader, så det kan lett bli en fin kveld som kanskje også bør gå inn i minneboka.

Onsdag kveld 29.juni
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg