Fin tur til Vealøs i dag – men bikkjekaldt

Vealøs-tårnet – 500 moh

Karantenedag 4
Fant på å ta meg en tur opp til Vealøs i dag – totalt 9 km. Brukte en time opp og 50 min ned. Men det jeg tenker på i dag er at jeg syns det er vanskelig å kle meg riktig – for å ikke svette for mye oppover og tilsvarende unngå å fryse på vei nedover – når det er 10 minus og nordavind. Jeg skal ikke skryte på meg å ha veldig mye egnet turtøy for «vinteridrett». Jeg har definitivt et større utvalg av treningstøy til sommer- og inne – enn ute om vinteren. Og jeg hater å gå med stillongs. Da må det være ekstremt kaldt. Det kan gå an med ull på overkroppen, men that`s it. Derfor foretrekker jeg jakker som går nedover rumpa, så ikke jeg blir så kald der og på låra. 
Men altså: Jeg blir så frossen etter disse turene nå! Og det er jo krise hvis jeg skulle bli forkjøla og begynne å hoste. Når jeg er ferdig med karantena vurderer jeg å ta meg en tur i en sportsbutikk for å supplere garderoben med litt bedre utetøy. 
 

Det gikk veldig fint å gå uten brodder. Det var ikke glatt i det hele tatt. Mange kjelkespor.
Fint , men kaldt.

På vei opp mot toppen så jeg av sporene på veien at mange hadde vært her med kjelker. Selv om ikke jeg hadde turt, er det sikkert kjempegøy å renne nedover alle bakkene fra toppen og ned.

Idag møtte jeg ikke særlig mange folk, og det er helt greit.

To dager denne uka har jeg måttet ta et varmt bad for å få varmen i kroppen. Men for en luksus å kunne gjøre det midt på dagen!

Forøvrig er det nyhetene om forlenga reiseråd som uroer om dagen. Hvor lenge skal dette vare? Jeg skjønner det med å prøve å slå ned de muterte virusvariantene hardt og brutalt, men likevel? 
«Hva klager du for?», tenker du sikkert. «Du som har vært utenlands i tre uker». Vel, det skjønner jeg godt at du tenker – men vi har altså en leilighet i Kroatia, der jeg ikke har vært siden desember i 2019. Mannen var riktignok en snartur på to dager tidlig i august i fjor. Men vi har ingen til å se etter der og må nødt til å få tatt en tur snart…. Postkassa flyter sikkert over av ubetalte regninger – for det har vært litt vanskelig å »rigge» for elektronisk betaling og i hvert fall umulig å rigge for så langvarig fravær. De ligger litt etter på slikt i det området der…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg