Håper det var siste tur i regnevær og søle på en stund

Nå er jeg litt lei av regn og søle – særlig søle. De siste dagene har jeg våget meg på joggesko (gortex,riktignok) på turene mine i skogen – men det har vært et dårlig valg. Det er gummistøvler som gjelder, men jeg opplever at de blir for varme og tette. Liker ikke.

Men jeg klarer fortsatt å beundre de nydelige grønnfargene, heldigvis – og de gode luktene.

Når det er litt «mørkt», må jeg leite litt etter lyspunkt – og en sånn dag var det idag. Og da behøver jeg ikke gå så langt:

  • På terrassen:

Rhododendronen blomstrer!

Syrinene blomstrer!

Alt vokser seg til nå – og det kommer bare til å si «pang» når sola og varmen kommer – for det gjør den nå:

Dessuten ser det ut som om Porsgrunn fikk vaksine-callsenteret «opp å gå» idag (etter «bare« 3 timer med trøbbel, tenker jeg) Jippy!

 

Og sist men ikke minst var jeg på en kjempekos lunsj hos mellomsøster idag. Hun er en av dem som har sittet på hjemmekontor siden mars i fjor – og står han godt av. – Ganske beundringsverdig, spør du meg.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg