Litt optimistisk, muligens?

Fikk mail fra Norwegian i dag – om ny kansellering av fly til Split. Denne gang gjaldt det turen 4.mai – som var endret fra 6.april (som selvsagt også ble kansellert). Normalt sett starter både SAS og Norwegian med direktefly til Split i forbindelse med påsken hvert år – så også var det planlagt i år. Men først kansellerte de altså alle flygninger ut april og nå ut mai. Første direktefly er nå satt opp i juni. Det kan godt hende at jeg gjør ny bestilling med første fly i juni. Men er vi blitt vaksinerte da? Sånn som situasjonen er blitt. med pålagt karantenehotell på Gardemoen ved hjemkomst, er det helt uaktuelt å reise før denne bestemmelsen er endret eller at vi er blitt vaksinerte. – Og den vaksina skal jeg få tatt!

Det som er litt kjipt er at det begynner å haste med å få sjekket leiligheten på Brac. Sist lørdag kveld fikk jeg melding fra de kroatiske naboene som bor i bygget, at de hadde oppdaget en lekkasje på vannledningen til huset vi bor i. Det var noen «animals» som hadde gnagd over vannledningen, slik at grunnen måtte graves opp, rørlegger tilkalles og ledningene repareres. Da ble vi selvsagt urolige for hvilke konsekvenser det fikk for vannrørene våre. Dessverre skjønte ikke våre kroatiske naboen den problemstillingen, for de var mest urolige for regningen på vannforbruket. 
Men vi får satse på at det vil helst gå godt denne gangen også.

Savner så innmari å kunne reise hit…

Ellers har jeg vært på jobb i dag og gått ei fin runde i Porsgrunn i kveldinga. Turen gikk fra Vessia til Sundjordet-Øyekast-Rådyrveien-Flåttenbakken-Stigen-Grønli-Trollveien-Skrukkerødtoppen-Aallsgate-Strandpromenaden og hjem. Fin tur på litt over 8 km.

Lurer på hva som er bakgrunnen for denne statuen på Sundjordet? Sikkert noen som vet, men ikke jeg..
Kveldsstemning langs strandpromenaden på østsida

Igår var jeg en tur på Ivarsand-Prisgrunn med noen klubbvenninner. Det går an å møtes ute – selv i disse korona-tider. Selv om det området nesten er «hjemtrakter» for meg, er det uansett fint med tur dit. – Og det er også viktig å finne alternative måter å møtes på.

Prisgrunnstranda

Men nå har jeg faktisk fri til over påske – korona eller ikke korona. Skal nok få dagene til å gå… I morgen skal jeg hente mormorungene i barnehagen og ha dem her på overnatting – før de skal reise på påskeferie til fjells en hel uke.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg