Det ordner seg for snille jenter

Jeg skrev jo en blogg for noen timer siden, der jeg fortalte om bommerten min når det gjaldt hjemreisa fra Split. Bloggen finner du her:

En liten strek i regninga


Men nå har det altså ordnet seg med fly til Torp! Da jeg i tillegg oppdaget at det siste toget fra Gardermoen heller ikke stopper på Torp, og vi hadde måttet ta taxi fra Sandefjord eller Stokke, ble liksom fadesa komplett (i tillegg til at nøkkel til leiligheten ligger i bilen, slik at vi heller ikke kunne ta toget helt hjem til Porsgrunn og hente bilen i morgen – som hadde vært et alternativ).

Så jeg hadde bestemt meg for å prøve å legge fram tabba mi for KLM-folka på Schiphol – og håpe de kunne hjelpe oss uten at vi ble ruinerte. På Finn kostet nemlig EN billett fra Schiphol til Torp i kveld den nette sum av 7.450 kr! Det var helt uaktuelt.

Jeg snakket så fint jeg kunne til KLM- mannen, og jeg tror han syntes litt synd på den dumme dama. Han kikket på skjermen sin, skreiv inn masse greier – og sa til slutt at han skulle gi meg to billetter på kveldsflyet til Torp – for kun byttegebyret på 70 euro pr billett!

Jeg betalte 140 euro med glede og sa «You made my day».

Jeg skulle gjerne gitt han en rose – fra Supetar.
2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg