Det ble en helg med sol!

Jeg vet jeg maser veldig om den sola – og mitt «svartsinn» når det gjelder regnvær og kulde. Denne helga hadde de virkelig meldt gråvær på våre områder, og selv om hele Østlandet ble saumfart på værkartet for å finne gløtt av sol, fant vi ingen steder der de på værkartet meldte om noe særlig sol. (Vi var jo tross akt på Gardermoen torsdag kveld – og kunne hatt reist «all over»).

Hytta. En stille, solfylt søndag morgen 25.september

Ja, solhungrig og alltid reiseklar som jeg er, hadde jeg til og med lurt med meg passet og litt sommerklær. – uten å fortelle det til Mannen, selvsagt – i tilfelle det dukket opp en flyreise som frista. Da måtte jeg jo være beredt.

Søndag formiddag – retning mot Kragerø. Tonerkollen er lett å kjenne igjen.

Men altså: Vi kjørte jo hjem igjen fra Gardermoen – og det ble hytta på Bamblekysten fra lørdag til søndag, og det var jo bare toppers. Det var nesten bikinivær på lørdagen!

Shortsen måtte på!

Ellers har det vært en stille helg – uten barnebarn. Mormorungene har fått pappa`n hjem fra Nordsjøen og koser seg hjemme med han, farmorungen cruiser rundt i Middelhavet og har det helt supert der.

Men jeg må skryte litt av Datter – som er blitt en racer til å løpe, bokstavelig talt. Hun er ikke sånn som mora, som legger ut all verdens på Facebook. Løpinga foregår mer i det stille – men hun er blitt helt rå. Jeg tillater meg å legge ut et bilde av snap`en hun sendte meg etter løpet i går – der hun løp halvmaraton i Byløpet i Skien, så kan dere se sjøl.

I går fikk jeg begynt på «Frihetens øyeblikk» som jeg var så heldig å få tak i på biblioteket på 7-dagers lån. Det med 7-dagers lån er genialt, syns jeg, for det gir deg en mulighet til å lettere få tak i populære bøker. Men man må selvsagt sette av tid til å lese, da – og det er ikke alltid like lett for pensjonisten. He, he…

Men denne her kan jeg love at ikke er lett å legge fra seg… Fæl lesing egentlig… men viktig. Jeg har lest boka til broren også…

Så alt i alt en fin seinsommerhelg på Bamblekysten – uten noe særlig å klage over. Det ble til og med et bad.

De spanske marguerittene blomstrer fortsatt.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg