1.mai – og start på titopper`n

Viktig med desimaler – 199,9 moh

1.mai idag. Check April. Rart. Det er lenge siden jeg feiret 1mai ved å delta i tog og utarbeide paroler – men jeg har vært der som både leder for- og aktivt medlem i Ap. Etter at jeg flyttet tilbake til Porsgrunn i 2014, har jeg egentlig vært ganske anonym i politisk sammenheng. Sånn kommer det nok til å bli – men jeg føler jeg har bidradd med mitt og er glad for alt jeg har fått være med på og alt jeg har lært. Hjertet mitt vil nok alltid høre hjemme i leiet «venstresida». 
 

Føler i det minste for å sette opp flagget på 1.mai

Vi avtalte tur med mellomsøster i dag – og fikk besøkt tre topper: Kjerkåsen, Piggen og Hvitsteintjern. Jeg mente jeg hadde lagt en god plan når det gjaldt logistikk-løsning, for i steder for å gå stien eller veien tilbake til utgangspunktet ved skibakkene (på Klyve-sida), kjørte Mannen og jeg min El-Golf opp til parkeringsplassen ved Hvitsteintjern/Trommedalen, sånn at vi fire kunne kjøre derfra for å hente bilene våre ved hoppbakkene. 
Det var en god plan – helt til vi kom fram dit, og jeg oppdaget at jeg ikke hadde bilnøklene…. Det er sånn med nøkkelfri biler, at i hvert fall jeg pleier å legge nøklene mellom setene – litt for å ha kontroll på hvor de er, og litt fordi jeg aldri pleier å legge noe i lommene. Så når Mannen kom i sin bil for å plukke opp meg da jeg hadde parkert Golfen, la jeg også nøklene mellom setene i hans bil. Det oppdaget jeg ikke før vi var kommet til «mål».

Der stod bilen. Vi manglet bare nøklene…

Vi tenkte da at taxi ble eneste alternativet, men så kom jeg på å ringe Sønnen, som heldigvis ikke var så langt unna – og har stor bil. Han hentet oss – og heldigvis befant nøklene seg der jeg håpet at de var.

Ellers var alle var enige om at vi hadde hatt en fin tur.

:Da vi kom hjem, ble det temmelig skyete. Vi valgte derfor å dra på hytta. Her får vi fortsette 1.mai-feiring i sola – bak hytta – i le for vinden.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg