Alltid på jakt etter sola

Det er noe med den sola. Det har vært mye av den i det siste – og dersom man er så heldig å finne en lun krok som nordavinden ikke treffer, har det vært mange fine ettermiddager de siste ukene. 
Egentlig er nordavind det jeg liker aller best, for den merker vi minst av – både på hytta og hjemme. Men det er litt kaldt enda..

Søndag 25.april

I går fikk jeg gleden av å være sammen med 2-åringen i noen timer, mens 5-åringen feiret barnebursdag hjemme. Da passet det greit at mormor tok med seg «urokråka». 
Jeg tenkte å ta henne med på den fine lekeplassen i rådhusparken. 2-åringen insisterte på å «gå sjøl» hele veien fra Porselen til rådhusparken. Mormor trillet den tomme vogna og fikk til nød holde henne litt i handa innimellom.
 

Mormor hadde smurt niste og tatt med sjokolademelk – og eple.

For å få henne med hjem igjen og kanskje få henne til å sitte litt i vogna, lokket jeg med IS. Jeg tenkte kroneis var lurt – men det var det ikke. Hun spiste den fra midten. Men vi kom oss hjem til slutt.

På sykkeltur med mamma’n på ettermiddagen.

Ellers må jeg skrive litt om korona igjen idag. Jeg så i VG i dag at det hadde vært 1000 mennesker på St Hanshaugen i Oslo og helt tydelig hatt fest på det tomme uteområdet utenfor en kafé (så det ut som). På nyhetene i går så jeg intervju med en annen kafeeier som måtte fysisk stenge tilgangen til uteområdet utenfor sin kafé. Folk hadde tatt det i bruk. Samtidig måtte han se på de hundrevis av menneskene som kjøpte takeaway pizza og øl i nærbutikken – og deretter samle seg tett i tett i nærmeste park. Tror kanskje myndighetene i Oslo er nødt til å åpne opp litt igjen – for å få tilbake kontrollen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg