Annerledes skikker

Da jeg kom ut på øya på torsdag, så jeg dette oppslaget på et tre i parken påvei opp til leiligheten:

Oppslaget handler om at det er en person i Supetar som har dødd. Siden jeg kom 30.mars, går jeg ut fra at Katica døde noen dager før 31.mars (dagen for begravelsen), men hun hadde i hvert fall nådd «skjels år og alder».

I dag var oppslaget byttet ut med et nytt – og denne gang stod det ikke når Janez var født, men bare når begravelsen skulle være (3.april).

Sånn ser det ut på Google translate;)

Akkurat slike oppslag er jo litt uvant for oss, men her er kanskje denne måten ganske så nødvendig. Og i et lite samfunn, som jo Supetar er på ca 4.000 faste innbyggere, kan det være hensiktsmessig.

Deilig caprese salat på Punta idag

Forøvrig har det vært nok en nydelig dag i mitt paradis.

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg