Dagen før dagen

Da nærmer julaften seg – den dagen det er knyttet mest forventninger til av alle, tenker jeg (bortsett fra bursdager når du er liten). Det er forventninger til både god mat, godt selskap og god stemning – og for en som ikke er så julete som hun skulle gjerne ønske,   jobbes det også litt med å få på plass «den riktige» julestemningen.

23.des. Noen ganger er til og med røyken fra Hydro fin å se på

Det at det kom litt nysnø og la seg fint på busker og trær, hjelper jo på. Den ser også ut til å bli liggende til over jul. – Rett og slett pent, er det.

Pent, kan vi dog ikke si at juletreet på Porselen er. Det er en edelgran, og det har stått framme i hele desember – uten pynt – og sett mer og mer tassen ut. Så kom det på, for et par dager siden, 4 kuler – på den ene sida. Jeg sendte et bilde av det til noen jeg kjenner, og da sa hun ene at «Det kommer sikkert på pynt på lille julaften. Det er jo da treet skal pyntes.» Men jeg har sjekket i dag, på lille julaften, og det står fortsatt like tomt. Og på Porselen som de som har så mye fin julepynt!? Jeg syns jo det er litt morsomt – men det er muligens ikke snilt å henge dem ut sånn (men det er jo ikke sååå mange som leser bloggen min, da;) Og i fjor stod treet på samme plass til det var helt tomt for barnåler… Ikke så pent, da heller….

Ikke særlig fint – eller er det noe jeg ikke skjønner??

Ellers hadde vi en bra Padel-økt igjen – vi som har jobbet sammen i Mental Helse for en del år siden. Eller dvs at en var syk, så vi måtte få stand-in – og det ble Datter. Hun er vel når sant skal sies, litt bedre enn oss – men vi blir stadig bedre, vi og. Og moro er det, så dette blir heller ikke siste gang. Ble vi enige om.

Fin trio

Ellers går dagene til juleforberedelser – og jeg har altså både bakt, vaska litt (lite) og forberedt ribbe med tilbehør etter alle kunstens regler. Jeg er såpass usikker på ribbesteking hvert år, at jeg leser tips til tilberedning på alle mulige nettsteder. Men det går nok bra – i år også.

«Amerikanske pepperkaker» ble supergode

Men ble litt lang i maska da jeg tok av plasten på ribba og oppdaget at svoren ikke var ruta opp. Det var tabbe…. Men jeg fant til slutt en kniv jeg klarte å rute opp med.

Den 5.kniven funka….

Men det blir jul.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg