Deilig med en sykkeltur igjen

Jeg må innrømme at det har ikke blitt så mange sykkelturer her (eller hjemme), siden jeg skada meg i april.

Hjelmen er på.

Men i dag var det såpass varmt på formiddagen (nærmet seg 30 grader), og diverse «husmoroppgaver» som gjorde at jeg var litt seint ute på treningstur, at jeg valgte sykkelen, Dessuten hadde jeg «et oppdrag».

Retning Sutivan

Det er alltid deilig med litt «vind i håret» (jeg hadde selvsagt hjelm) når det er så varmt.

Ferden gikk i retning Sutivan, som ligger ca 8-9 km «hjemmefra». Sutivan er en litt «søvnig», men koselig liten havneby. Det er en fin sykkelvei bort dit – delvis på asfalt og delvis på grus.

Sutivan

Jeg syklet ikke akkurat fort, så jeg brukte godt over en time på de 19 kilometerne fram og tilbake. Men det var deilig!

Hele veien langs havet legges det til rette for bading.

Men hva var «oppdraget» lurer du kanskje på? Jo, det var om mulig å finne en «Frelsesarmeen-boks» for å kvitte meg med en sekk med litt klær og sengetøy jeg hadde ryddet bort i leiligheten. I Supetar har de nemlig fjernet den som stod like nedenfor huset vårt.
Jeg har trålet gatene her for å finne en ny, men har ikke funnet noen. Har også spurt meg fore – og ingen vet – og jeg klarer bare ikke å kaste det i vanlig søppel…

Helt full og med ødelagt dør…

Men i Sutivan fant jeg en! Men altså: Er det mulig!? Når jeg hadde syklet 8 km, måtte jeg jo bare legge fra meg posen min på utsida av boksen, så sånn sett ble jeg jo kvitt den – og så kan jeg jo håpe at noen ser den og har bruk for innholdet?

Du finner idylliske badeviker overalt!

Da jeg kom hjem, fant jeg fram til en Facebook-side til Frelsesarmeen i Kroatia og sendte dem en melding, der jeg skreiv hva jeg mente – og ga dem noen gode råd;)

Så får vi se om det skjer noe! (Har foreløpig ikke hørt noe;)

Den fine sykkelen min

Hjemme igjen var det bare å pakke badesekken og ta seg en tur ned på Punta-piren for litt lunsj og et bad eller tre.

Og sånn går no dagan her – og straks er det hjem.

Slutt på slaraffenlivet for denne gang

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg