Det går bra altså

I tilfelle noen lurte;) Jeg følte meg helt trygg da vi dro over til øya (Brac) lørdag kveld, at jeg ville få den oppfølginga jeg event hadde bruk for her ute. Vi har både et lokalsykehus, akuttmottak, apotek og leger like nedenfor huset der  vi bor.

Søndag morgen gikk  jeg ned på akuttmottaket, slik jeg hadde fått beskjed om. Der skulle de sjekke gjennomstrømning i gipsen. Den var helt ok. Jeg fikk dem også til å bytte bandasjer på de andre såra. Alt ok.

Mellom kirken og huset vårt ligger sykehuset og akuttmottaket

Neste sjekkpunkt er egentlig nytt røntgenbilde av tommelbruddet etter 7 dager, men før det var det sjekk med fastlegen og tannlegen min hjemme at det er greit å vente en ukes tid før jeg drar hjem. Det var det.
Det jeg fortsatt ikke vet pr i dag, tirsdag,  er hva forsikringsselskapet mener om det.

Supetar tirsdag ettermiddag.

Jeg prøver å ta det med ro. Morgenturene mine er blitt satt på vent. Det er vel egentlige det vanskeligste, men samtidig skjønner jeg at det et det lureste.
Men jeg har fått dukka meg i vannet – både i går og i dag. Herlig!  19 grader. Og vi har spist nydelige lunsjer ute (og tåler at folk stirrer litt på meg;)

Han fikk esla seg uti, Mannen også.

Nå venter jeg på at legen til forsikringsselskapet skal gi meg ok til å gjennomføre den avtalte oppfølginga av tommelbruddet her på fredag 12.  Jeg har ordnet meg henvisning til sykehuset i Split. Hen må også gi meg en anbefaling ift flyreise hjem. Det er visstnok ikke rett fram med gips på fly, hovedsakelig pga mulig opphovning av arm under flyvning.

Nydelige dager

Været har vært upåklagelig  – og må være langt over normalen for starten av april.  Temp på dagen ligger mellom 20-25 grader, og natte- og morgentemperaturen har steget dag for dag.

Lunsj på Punta i dag

I morgen, onsdag, planlegger vi en tur til Mostar i Bosnia. Det kan passe greit med en biltur når jeg likevel må holde meg ganske i ro;)

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg