Det hostes og nyses på alle kanter

Nå er det jammen vanskelig å unngå å bli smitta av noe! Da må man nok isolere seg i eget hjem, vil jeg tro – og det har jeg jo ikke tenkt. Den siste tida har alle barnebarna – og barna – hatt «et eller annet», og det ser ut at den ene «sykdommen» følger den andre.

Og til med jeg har hosta og nyst og hatt litt feber… Jeg har nok slengt litt for mye med leppa og sagt at jeg «aldri blir syk».

Sola prøvde seg her en dag.

Heldigvis er det jo sånt som går over av seg selv – men er veldig irriterende når det står på. Det gjelder nok både for dem som er snørrete, vondt i halsen og har feber – og verst er det for de minste – men også for dem som ikke får kommet seg på jobb.

Det har jo ikke vært så mange dagene etter nyttår, men vi har i hvert fall fått stilt opp litt. Håper jeg.

To fine små på overnatting

Dagene etter vi kom hjem fra Kroatia på onsdag, har gått «i hundre». Ikke det at jeg har stressa så veldig, men dagene har vært fulle, og da går tida fort. Vi har hatt begge mormorungene på overnatting, vært på middag og på konsert.

Hyttebygging er gøy!

I går var vi nemlig på «Broderlig aften» med Didrik og Emil på Ælvespeilet. Det var 9.gangen de hadde denne konserten, men tre år siden forrige gang pga pandemien. Mye har likevel skjedd på disse tre årene, og guttene virker tryggere på scenen – både musikalsk og ellers – enn noen gang før. Og for en konsert! Det var virkelig en «gåsehudopplevelse» med et stort spekter av musikk servert.

Og neste år har de 10-årsjubileum! Det bare må jeg få med meg.

Til tross for host og nys har den daglige treningen gått som den pleier. En vanlig uke for meg er treningssenter fem av dagene (og gjerne en tur) og de siste to med litt lange gåturer ute. På den måten klarer jeg stort sett å fylle opp «treningssirkelen» min på klokka. Jeg har sjøl satt mål om minimum 30 minutter trening pr dag, 700 kcal brukt på treningsaktiviteter og 12 timer oppreist.

Som du ser av bildet under her har jeg pr i dag klart å fylle sirkelen 358 av 365 dager siste år, og jeg har i snitt 119 treningsminutter hver dag. Ikke for å skryte, men det er jeg ganske fornøyd med.

I dag ble det forresten ikke noe tur ute i sørpa, men en god tur på mølla i stedet. Jeg prøvde først å løpe, men da kom hostekulene, så da senka jeg farten til gåfart og hevet mølla til 8% stigning i steden. Det funket bra – i en time og ti minutter.

Litt snørrepapir og Fisherman’s friend måtte til

Så var det hjem å lage bursdagsmiddag til favorittdattera vår som ble 34 år i dag. I dag var det dessverre hennes tur til å føle seg «uggen», så da var det fint å kunne ta en tur hjem til mamma og pappa for å få litt stell og litt avlastning. Trur eg;)

Den fineste dattera
2 kommentarer
    1. Ja, det er mange som ble syk nå for tiden. Heldigvis, det går over slike sykdom.
      så flink du er til å trene.
      Gratulerer med dagen til din skjønne datter:)

      1. Takk for det;) Ja, heldigvis går det over – så det er jo egentlig lite å klage for;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg