En fin-fin helg – og ikke noe korona-snikk-snakk idag

Denne seinvinteren og våren har vi tilbrakt mye tid på hytta i Bamble, men denne helga valgte vi å bli hjemme. Det var koselig. På lørdag ble vi invitert opp i hagen til gode venner på Kjerkehaugen, og idag har vi hatt mormorungene på besøk. Stas! Det er superhyggelig å være med folk igjen.

Vi pakket sekken og dro opp til Frydentopp idag, der vi ofte har tatt med oss eldstemann. Opp dit er det passelig kort vei og mye spennende det går an å gjøre der. Hvis vi er heldige får vi også plass ved et bord, men på søndager er det ganske vanskelig, for Frydentopp er et populært utfartsområde i helgene. 
 

Denne jenta er stort sett alltid blid

Mormor hadde laget kanelsnurrer som ble pakket i sekken. De gikk ned på høykant – innimellom hyttebygging og klatring. 

Så ble det litt middag når vi kom ned – og i påvente av at den skulle bli ferdig, fikk ungene se litt på TV. Det pleier de egentlig aldri her, og minstemann tror jeg knapt vet at mormor og bestefar har TV. 
Her er eldstemanns TV-titter-stilling i dag:

På formiddagen gjorde Mannen ferdig de siste tre blomsterkassene jeg har «bestilt». De skal erstatte noen som har stått på terrassen i sju år og som har begynt å gå litt i oppløsning i bunnen. Jeg ønsket meg derfor nye kasser – litt mer solide og med plass til mer jord.

Snekkeren er fornøyd

Her ser du hvordan de gamle kassene er blitt og hvordan de nye ser ut:

Jeg gleder meg sååå  til å plante om i disse nye kassene. Jeg gleder meg også til å prøve ut det nye «ferievanningssettet» vi har kjøpt fra Gardena. Vi skal jo tross alt på lange reiser snart (Blæhhh).

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg