Har reist etter sola

Planta ny hortensia idag.

På den tida her – og når det er ustabilt vær – går gjerne værskillet i Porsgrunn. Sydover i retning kysten ligger den blå himmelen, mens det kan regne over Porsgrunn. Da er det fristende å reise utover i retning Bamblekysten. Og siden jeg har fri og kan gjøre som jeg vil, gjorde jeg akkurat det.

Jeg hadde også en plan om ompotting og planting. Det er nå gjort – og jeg kan innta kaffen. 
 

Blå himmel – så langt øyet rekker

Det er jo meldt drittvær i pinsa, så det er om å gjøre å fylle opp sollageret.

Forøvrig liker jeg dårlig at smittetallet i Grenland ikke ser ut til å gå særlig ned – og det er nå bestemt at de utvidede smitteverntiltakene i Grenland skal gjelde en uke til – til 3.juni. 

Samtidig varsler regjeringen om pressekonferanse i morgen der bla videre gjenåpning er tema. Krysser fingrene for at vi går inn i fase 2 nasjonalt – siden smittetallet på landsbasis fortsatt er svakt nedadgående og ikke økende. 

Men den gode korona-nyheten i går kveld var at Porsgrunn får økt sin vaksinedose i uke 22! Jeg følger med på kommunens vaksineside minst en gang om dagen – og sist gang jeg kikket stod det ingen ting om hvem som skulle få stikkene i uke 22. 

-Så det er lov å håpe!

Terrassehagen hjemme begynner å ta seg opp. 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg