Hjemme igjen

Etter en litt ekstra lang kjøretur fra Gardermoen onsdag kveld, kom vi hjem rundt midnatt. Det kan virke som om alle slags veiarbeid gjøres kvelds- og nattestid, med omkjøringer både hit og dit (så vi var glad for at vi ikke skulle andre veien og skulle rekke et fly, men «bare» hjem).

Det var selvsagt bekmørkt da vi kom hjem, så terrassehagen kunne jeg først sjekke på morningen. Jeg var veldig spent….

Men det kunne sett langt verre ut. De fleste plantene hadde klart seg ganske bra og kunne bare «friseres» litt.

Her går dryppslangen gjennom, men det ble mest sannsynlig for mye vann på denne høstblomsten som pleier være stor og fin.

Mens et par planter måtte klippes helt ned – og et par har tatt kvelden. Men det er jo hekt normalt i løpet av en lang sommer.

Jeg har to krukker med blåbær. Den ene kunne høstes før vi dro, men den andre var fortsatt på gang nå. Veldig gøy med det som kan spises, syns jeg!

Både modne og umodne bær

Nå er alle dryppslanger og dyser fjernet, og jeg gleder meg litt til å ta vare på plantene sjøl i resten av vekstsesongen.


I Supetar ble også noen av plantene på terrassen samlet i et hjørne med noen vanndyser i hver potte og med tilsig fra ei stor vannbøtte. Bouganvillaen og en annen palme må klare seg sjøl.

Men om fire uker er vi tilbake:)

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg