Husmor- og karantenesysler

Karantene – dag 3

Spaghetti bolognese fra Godt.no

I dag har jeg brukt litt tid på matlaging og brødbaking. Noe må jeg jo finne på – men klager ikke, altså… Spaghettien skal fortæres til middag både i dag og i morgen. Hvis jeg kan, lager jeg middag til to dager i slengen. Men det var da jeg jobbet og syns det var fint å ha middagen ferdig når jeg kom hjem. Men kanskje jeg må endre strategi nå? Kan hende…

Brød er jeg veldig kresen på. Jeg begynte å bake disse spelt-brødene for omtrent 5 år siden, og etter at jeg begynte å spise spelt-bakst, syns jeg hvetemelbasert bakst ikke er like godt. Jeg kjenner det «på magen», tror jeg – selv om mine nærmeste sier at jeg har «gummimage» (= kan spise alt). Legger ved oppskriften, hvis noen har lyst til å prøve.

Tre brød i relativt små former
Fra Godt aug/sept 2016

Så gikk jeg en lang tur i dag – uten brodder. Det gikk fint. Turen gikk fra Porselen (hvor vi bor), via Kverndammen, forbi Rugtvedtbakkene, opp mot Solmyrås, rundt Piggen, tilbake til Solmyrås og hopp-bakkene, inn ved Alvestadtunet, retning Skipperåsen, Frydentopp og hjem. Totalt 2,5 timer og 11 km. Det var enkelte isete partier mot toppen, men de var lett å gå utenom. Jeg var godt kledd – for det kaldt på åpne partier når nordavinden fant vei.

Rugtvedtkollene – en liten, en mellom- og en stor hoppbakke – preparert og tydeligvis i bruk fortsatt.

Pleier egentlig ikke å gå disse «Titopperne» om vinteren, men det er jo fine turer å gå nå også.

Underveis til Piggen
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg