Hverdager skal det være flest av

Idag har vært en helt vanlig, fin hverdag. Egentlig kunne jeg vel hoppet over å skrive i dag, men så blir det visst noen linjer likevel. Jeg dro på jobb kl 0730 og var hjemme kl 16. Fikk gjort en del nytte for meg i dag, tror jeg – og skal fortsette i morgen. Så blir det noen dager fri.  Satte en brøddeig før trening og lot den heve mens jeg og Mannen dro på en times spinning. Jeg blir ekstra fornøyd når jeg kan gjøre flere ting samtidig. Da jeg kom tilbake kunne jeg sette brødformene rett i ovnen. 

Speltbrødene

Det beste som finnes er nybakt, varmt brød med gulost og geitost. Det er også eneste gangen jeg foretrekker melk og ikke vann når jeg spiser.

Så hadde jeg lyst til skrive om en ting til – og komme med en oppfordring: Jeg er med i «Transtudien». Er du?  Jeg har forstått det sånn at de har fått med for få forsøkspersoner i dette studiet – som går ut på at man får tilsendt to flasker tran (eller placebo, som er maisolje med sitronsmak). Målgruppa er oss som ikke pleier å ta tran til vanlig (og jeg bare hater tran, men har faktisk klart å vende meg til denne her). Jeg er nå på flaske nr 2 – og hadde til og med med meg tran på en brusflaske da jeg dro på ferien i tre uker. Teorien går jo ut på at tran forebygger Korona – og da tenker jeg det er verdt å prøve. De ønsker fortsatt flere folk i studiet, så da er det bare å ta kontakt med dem. Info finner du på bildet, på etiketten.

Når studiet er ferdig skal vi få vite om vi har fått i oss tran eller placebo. Underveis må vi også svare på et par spørreundersøkelser om levemåte, sykdom osv – med det er også helt overkommelig.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg