Hverdagstanker

Jeg kjenner at jeg er avhengig av å være i bevegelse – både mentalt og fysisk – og gjerne samtidig. Selv etter at jeg har vært på trening en times tid på morningen, er dette ikke nok til å holde meg i ro resten av dagen. De siste to dagene har jeg derfor «fylt på» med toppturer.

Høstfjelll tirsdag

Jeg ble forresten «endelig ferdig» med mine 10 titoppere i Grenland. Det kjennes deilig – selv om det skal sies at jeg også har vært på en av toppene flere ganger og kommer nok til å fortsette med det. Det er Årdalsåsen som ligger bare 5-6 minutters kjøring hjemmefra og er bratt og fin og dermed en super treningsøkt på totalt en times tid.

Årdalsåsen. Flott dag – med utsikt utover mot Langesund.

Når jeg er på gruppetrening, er jeg ikke i den samme «mentale bevegelsen» som når jeg er ute på tur. På gruppetrening er jeg mer konsentrert om oppgaven, mens ute på tur – og gjerne aleine – kan tankene vandre fritt. Det er sikkert flere enn meg som har kommet opp med mange gode ideer eller lagt mange (mer eller mindre) gode planer i løpet av en tur i skog og mark.

Fra morgentur i Stavanger

Jeg har vel skrevet noe om det før, men trening betyr stadig mer og mer for meg. Hvis jeg er på reisefot, har jeg alltid treningstøy i kofferten og er på leit etter treningsmuligheter.

Fra «Gamle Stavanger»

Som nå sist i Stavanger. Der hadde jeg lest meg opp på hotellet og funnet ut at de hadde treningsrom i 14.etasje. Der hadde de bra med utstyr – og to møller. Så der fikk jeg til en halvtime på mølla før frokost. På søndagen måtte jeg av naturlige grunner ta det litt mere med ro, så da ble det en times gåtur rundt i nærmiljøet rundt hotellet – 4,5 km. Etter dette smaker både frokosten og alt du koser deg med resten av dagen, såå mye bedre.

Oljemuseet

Også må jeg huske å si – siden jeg i forrige blogg klaget jeg over kaldt vær i Stavanger – at på søndagen var det helt nydelig der: Sol, lite vind og varmt. Vi fikk besøkt oljemuseet og spist lunsj ute i sola.

Nydelig treretters middag

Jubileumsfesten lørdag kveld var også kjempefin – der hver og en som enten hadde hatt jubileum eller hadde gått av med pensjon, fikk personlig tale fra sin leder. Og selvsagt var det nydelig middag og ditto viner. (Og jeg fikk kjøpt meg nye sko).

Mye fin ungdom som ble hedret

Uka har ellers gått med til tur på hytta (det må fortsatt vannes!), mormorungene og venninnetreff. Og når været i tillegg har vært meget bra, må jeg si meg godt fornøyd med uka så langt.

Vi hadde mormorungen på overnatting fra mandag til tirsdag

Og sånn så det ut på Ivarsand tirsdag 20.september

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg