Jeg er normalt en svoren togtilhenger, men…

Jeg pleier å heie på tog – og når folk klager, pleier jeg å si «ja, men toget har 95% punktlighet» – eller noe sånt.

På et tidspunkt forsvant alle togene på Vestfoldbanen fra tavla

Men i dag heier jeg ikke mye, for i dag råka toginnstillingene også meg. Vi skulle ha tog hjem fra hovedstaden kl 1340 etter et fin-fint Oslo-døgn. Men da vi kom på Nasjonalteateret, begynte moroa. «Strømproblemer» og «Delvis innstilt tog mellom Eidsvoll og Sandvika». Det hjelper jo lite med et delvis innstilt tog når det toget tydeligvis ikke dukker opp!?

Det begynte å samle seg mange fortvilte folk på Oslo S

Så skulle det komme ny beskjed kl 1430. Da ble det kanselleringer på flere av ettermiddagsavgangene på Vestfoldbanen – og resten var fortsatt delvis innstilte som i realiteten betydde det samme.

Vi bestemte oss for å gå ned til Oslo S.

Enden på det hele var at vi fikk skaffet oss en bussbillett på Norway-express til Skjelsvik for å ta lokalbuss derfra og til Porsgrunn. Bussen gikk kl 17, og så får vi se hvor lang tid det tar før vi er hjemme.

Det var fint i Oslo i går

Men det mest irriterende, syns jeg, er at vi fikk null informasjon fra Vy! Normalt trodde jeg de ville gi oss tilbud om alternativ transport (=buss for tog), men det gjorde de ikke! I app’en var det kun en oppfordring om å «ta neste avgang», men den var jo enten «delvis innstilt» eller «kansellert».

Jeg fikk vært innom favoritt-bruktbutikken min.

Det siste vi hørte over høyttaleranlegget på Oslo S før vi dro, var at det nå skulle komme ny oppdatering kl 21 !), og at folk ble oppfordra til å skaffe seg alternativ transport.

Vi koste oss med nydelig lunsj på Lorry i går, søndag

Så Vy: Nå har dere mistet en svoren tilhenger altså. Trur eg….

Fortsatt ved godt mot.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg