Jeg lar meg provosere – eller er det bedre å si engasjere?

Morgentur i retning Frydentopp iog Skipperåsen dag.

Jeg leste et leserinnlegg i TA idag, der «skeptiker» lurer på hvorfor kommunene ikke kan ringe med et «kjent nummer» når de skal ringe til han om vaksine. Han tar nemlig ikke telefonen, dersom det ringer fra et ukjent nummer – for kanskje er det en telefonselger – og de vil han ikke snakke med. Han avslutter med å skrive at han er ikke vaksinert og han kommer ikke til å besvare ukjente anrop! (Ja, med utropstegn). 

Er det mulig, lurer jeg på? Det er mange som har den holdninga at de ikke besvarer ukjente anrop. Hva er de redde for? Tror de det kommer noe stygt ut av apparatet? Kan de ikke bare svare høflig «nei», dersom det er tilbud fra telefonselgere de er redde for? Jeg må erkjenne at jeg også for en del år siden var litt uhøflig mot telefonselgere som ringte meg – men etter at flere familiemedlemmer prøvde seg på slike jobber, endret jeg heldigvis syn på det. Det å selge varer eller tjenester pr telefon er også en anstendig jobb! Kan vi ikke bare være høflige? Jeg må faktisk si jeg beundrer dem som holder ut i slike jobber – som min sønn som selger forsikring på den måten. Han må ha både tålmodighet og kløkt av dimensjoner for å holde ut – OG tjene penger i den bransjen, tenker jeg. 

Når det gjelder «Skeptiker» i TA i dag er det nesten sånn at jeg tenker at han ikke fortjener å bli vaksinert…

På morgenturen i dag måtte jeg plukke noen hvitveis. De er fine nå!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg