Jeg tåler en regnværsdag nå

«Alt er relativt», heter det seg – og da blir det å skulle klage over dårlig vær litt knuslete sett i perspektivet om hva som skjedde i Oslo med mennesker som bare skulle feire gleden og livet.

En regnvåt rose hjemme på terrassen i dag

Dessuten trenger vi virkelig litt regn nå – og skulle det bli sånn som værmeldinga sier for vårt område, så skal det komme bra med regn i dag – og i morgen skal vi få sol igjen. – Perfekt, spør du meg.

Bra for blomstene med litt tegn!

Det ble en magisk helg for oss som «bare» befant oss på Bamblekysten. Etter en heller overraskende kald St.Hansaften, ble resten av helga helt nydelig. – Og badevannet har nådd 21 grader!

Det ble tid til en fisketur med bestefar – men ingen fisk, dessverre

Mormorungene og mamma`n inntok hytta på fredag, så da ble det full rulle til de dro på søndag. Jeg ønsker så inderlig at både de og sønnen min sin familie, skal få samme gode opplevelsen av å være her ute sammen med storfamilien, som vi og våre barn har vært så heldige å få oppleve.

Han bare elsker å klatre

Dette er første sommeren som vi har hytta aleine, og det er fortsatt litt uvant. Jeg liker det best når hytta fylles opp, men det er klart at det også er litt uvant når vi over år nå har vært flest voksne sammen, og færre barn. Vi voksne har hatt våre kjente rutiner og alt har på en måte glidd av seg selv. Nå skal det gås opp nye vaner og rutiner – og med de minste i fokus.

Ingen ting overlates til tilfeldighetene 

Ferien skal tilbringes på hytta i år – og vi har plass nok til at både barn og barnebarn er her samtidig – akkurat som vi hadde da jeg og mine tre søsken med familier ferierte her samtidig. Den gang var vi altså fire familier med barn, mens nå er vi «bare» tre familier – og kun to med barn;) 

Her er resultatet av maleprosjelyst mitt. Baktanken min med å gjøre denne «lille villaen« fra Plantasjen litt mere attraktiv, er at det kan bli et fint lekerom for de minste – litt unna hovedhytta;)

Jeg både gleder meg – og er litt spent på – hvordan det nye hyttekollektivlivet skal fungere.

Og det går an å ta seg en tur på vannet. Dette er lørdag kveld på Melbyfjorden, tror jeg.

Men jeg har trua – og det kan lett gå godt.
 

Alle disse trenger vann

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg