Kommer til å savne det her

For første gang har jeg vært tre hele uker på Gran Canaria – åtte dager sammen med Mannen og resten av tida aleine. Har trosset smittevernråd og tatt sjansen på negative kommentarer fra omverdenen. Har turt å publisere på Facebook hvor vi har vært. «Du må stå for noe, hvis ikke faller du for alt».

Selv om flyreisen gjenstår i morgen, må jeg si at det har vært bedre enn jeg turde forvente.

Disse buskene har jeg aldri sett så fine som nå.

Idag ble det en litt lengre tur enn jeg hadde planlagt. Jeg hadde opprinnelig tenkt å gå «god-turen», som er den inn åsen på den ene sida av den norsk skolen og så ut den andre åsen, i retning korset. Men fordi jeg hadde planer om en tur innom apoteket i Patalavaca for å kjøpe riktige «surgical masks» som Lufthansa krever på flyene, endte jeg ut på en annen ås og ned i bebyggelsen ovenfor Arguineguin, Der strevet jeg litt med å finne veien ned til Patalavaca – og endte opp med et par km omvei. Men det var mye fint å se langs omveien, da.

Bouganvillas er noe av det fineste jeg vet.

Men jeg fikk tak i riktige munnbind og trasket hjem. Turen ble på 2,5 timer og 11,5 km.

Det som blir spennende nå er innsjekking på flyplassen i Las Palmas. Lufthansa har sendt oss en mail i går, der de skriver at Norge krever negativ Covid-test tatt innen 24 timer før første flyavgang. Jeg følger med på Fhi sine sider, og der står det at dette med Covid-test gjelder alle andre enn nordmenn. Men vi må registrere oss på en nettside før innreise – og ta Covid-test når vi ankommer Oslo. 
Men slike meldinger forvirrer. Her på Anfi er vi flere som skal med samme fly – og da går diskusjonen hvorvidt vi må ta test før vi drar – eller ikke. Jeg fastholder at det må vi ikke – og har ringt Lufthansa og gitt uttrykk for hva jeg synes om deres melding. De skulle ta det «til etterretning» men gjorde meg oppmerksom på at det var mitt ansvar å følge med. Det er jeg selvsagt enig i – men når de sender ut slike meldinger, skaper det en del uro. 
Dette er et typisk eksempel på hva jeg kan engasjere meg i.
 

Fra starten av «god-turen» min

Jeg er blitt utrolig glad i dette stedet – og gleder meg til neste gang jeg kan komme tilbake. Dette er Gran Canaria for meg – og kan aldri bli «Granka». Hvorfor jeg aldri bruker det uttrykket, kan jeg sikkert skrive om en annen gang.

I morgen har jeg bussavgang til flyplassen kl 11 – men rekker en tur i fjella før det. Gleder meg til det – og til å komme hjem.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg