Mange gode minner fra sommerferien 2022

Eller er det egentlig greit å si man har «ferie» – når man har fri hele året?

Det ble noen fine turer med koggen. Her er vi på vei til Havparadiset i Hafslund.

Jeg tenker vel at det er greit – og at det også for oss pensjonister (jeg må fortsatt vende meg til å si det ordet – «pensjonist») er forskjell på hverdager og ferie. 

Det ble bading på Ivarsand

Dessuten er det jo lettere å ha ferie når alle andre har det.

To bestevenner

I år har jeg rekord i antall «liggedøgn» på hytta på Bamblekysten. Det ble over 6 uker – så og så sammenhengende. 

Og det var regnværsdager

I nesten fem av ukene var vi sammen med mormorungene og familien. 

Det ble en del baking

Og hvordan det gikk? Vel, på tross av noen regnværsdager, mye vind og kalde kvelder og noen «utblåsninger», må det vel sies at det jeg sitter igjen med er en god følelse av noen fine sommeruker – sammen. Check!

Det ble bærplukking

Og når de minste egentlig ikke vil hjem i det hele tatt, men fortsette livet på hytta, kjennes det bra. Dessuten er de noen fine «utjevnere» når vi voksne klager over været og de minste could not care less.

Det kan gå hardt for seg noen ganger (og sko hadde vi nok av;)

Nå er hverdagen i gang for gjengen – med både barnehage, SFO og jobb. Sånn skal det være. Til og med Mannen måtte trå til med litt jobb denne uka.

Vi fikk oss en søskentur til Risør.

Men hva gjør jeg? Jo, da pakker jeg den lille kofferten og drar min kos. Denne gangen er planen å være i Kroatia i nesten en måned!

Pincho Nation i går, søndag 

Men etter å ha vært sammen med alle mine i går – også han skjønne, lille på to måneder – må jeg si at jeg fikk noen kvaler…

Men det går sikkert fint. Det pleier det å gjøre – og jeg skal jo ned til drømmestedet mitt.
Jeg har vært på biblioteket og lånt med meg tre bøker (håper det holder) – og gleder meg til å tilbringe litt tid bare med meg sjøl. 
Og kanskje jeg tar meg tid til å skrive litt;)

På togstasjonen i Porsgrunn mandag morgen 8.august

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg