Neida, jeg har ikke fått hvalp

Lillesøster har fått seg ny hvalp – en cobber-dog. Helt nydelig! De kom på hytta i helga – og det var stas. Hvalpen er nå 4 måneder. Jeg er nok over gjennomsnittet glad i bikkjer, men må innse at min tid som hundeeier er over. Da er det desto hyggeligere at lillesøster som vi også deler hytte med, har, I vår familie har nemlig alltid en eller flere av oss hatt bikkjer.
 

Den har krøllete, myk, nydelig pels – og så vidt du ser øynene.

Så er det temaet Ny bålpanne:

Etter trimturen lørdag morgen samlet jeg og skjærte ny ved og kvist. Det er jammen god trening i det også. 
Det var utrolig kos med bålpanna kvelden før, så til denne kvelden måtte jeg samle enda litt mer.

På kvelden satt vi ute  til det ble leggetid. Det er ikke verst på en aprilkveld – og ennå fikk vi ikke brent opp all veden som var samla.

Broren min kom oppom. Han fant seg en fin plass ved varmen.

Idag kom mormorungene. Gøy! Det var en knallvarm dag, så både jakke, lue og sko kunne taes av. Og de fikk hilse på hvalpen. 5-åringen ble nok litt tryggere på den enn lillesøstra. Hun skvatt helst opp på fanget når hun nærmet seg.

 Og etter denne flotte helgen er det bare å glede seg til fortsettelsen. Jeg skal på jobb mandag og tirsdag til uka – og i dag kjente jeg at jeg gleder meg til å gå igang med pensjonistlivet igjen om to uker. For dersom jeg ikke hadde skullet på jobb i morra, hadde jeg blitt på hytta. Jeg gleder meg derfor til å kunne ha den muligheten snart.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg