Overnattingsbesøk og kos

Jeg har avtale med mormorungen at han bare man ringe til oss, dersom han har lyst til å komme på besøk til mormor og bestefar. Han er også blitt vist hvordan han sjøl kan ringe, dersom det skulle være behov for det. Så på søndag ringte han og lurte på overnatting. Siden både mormor og bestefar skulle jobbe på mandag, passet tirsdag best. Det var greit, for tirsdag var jo bare «to dager til». 
Så da hentet jeg han i barnehagen i går og tok han med hjem. Han hadde bedt meg komme før «to-maten», så det gjorde jeg selvsagt. Da hadde jeg laget klar en rundstykkedeig hjemme, så vi kunne trille ut og steke noen rundstykker i stedet for to-mat i barnehagen. 
Da bestefar kom fra jobb, bestilte han sykkeltur bort til yndlingskafeen, der kakao med marshmallows er fast bestilling. Han manglet vanter og ei litt tynn lue til å ha under sykkelhjelmen, så da måtte jo mormor skaffe det. Han ble kjempefornøyd med den anskaffelsen.

Nønne og Spiderman må bli med på overnattingsbesøk
Skikkelig kul lue og vanter

Så ville han sove i senga sammen med mormor, siden lillesøstra hadde ligget der forrige gang. Det gikk fint – og vi brukte god tid på morningen før han ble kjørt i barnehagen. Bestefar måtte jobbe i dag også, så da var det bra at mormor hadde fri.

Alltid gøy å bygge hytte

Resten av dagen i dag gikk til vinduspuss (jeg ble ferdig med alle!), husvask, tur opp til Osebakkstranda med innlagt besøk på Harmoni bakeri for å kjøpe godt brød – og en spinning-time i kveld. Alt i alt en sånn produktiv dag som jeg liker.

Fint på Osebakken

Ellers har kritikken mot Solberg-regjeringen fortsatt utover dagen etter innrømmelsene i går kveld. Jeg syns faktisk litt synd på Erna da hun stilte på pressekonferansen i går kveld. Jeg syns hun så skikkelig sliten ut. Jeg tenker at nok er nok.

Forøvrig stiger jo smittetallene rundt omkring – men foreløpig ikke i Porsgrunn, der vi er »på grønt» for tida (= under 25 smitta pr 100.000). Det er skikkelig deprimerende Koronatall altfor mange steder – og spesielt i Oslo. Norge har i dag 94,9 pr 100.000 (ref VG). Som jeg har skrevet før, er jeg muligens over gjennomsnittet interessert i smittetall og følger spesielt med på talla i Kroatia og Spania. Da så jeg noe rart på VG-oversikten i dag:

Se Spania sin graf!

Spania hadde en graf som pekte nedover? Antallet nye smittede ble oppgitt som minus 50.560! Antallet smittede pr 100.000 hadde plutselig blitt halvert! Jeg fant ut ved å søke litt videre at det skyldes en «dobbelt bokføring» av samme smittetilfeller i området Katalonia. Så sånt kan også skje – altså en positiv vending for Spania sin del. Det er jo lov å håpe at det oppdages flere feilføringer. 

Når det gjelder Kroatia som vi håper å dra til snart, har de også hatt en økning den siste uka. De begynte også å nærme seg 100, men nå stiger antallet igjen. Og reisa vi hadde bestilt med Norwegian 6.april er blitt kansellert… Første direktefly til Split er nå satt opp til 4.mai. Vi har ombooka til 5.mai.. Så får vi krysse fingrene..
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg