Porsgrunn – min by

Ja, det ER fint i Porsgrunn – spesielt på dager som disse. – Og det ser ut til å bli mange flere utover i juni.

Porsgrunn vest (Moldhaugen)- sett fra øst.

Jeg er veldig fornøyd med at vi flyttet tilbake hit for omtrent 10 år siden – etter å ha bodd enda flere år i nabokommunen Bamble. Men i Porsgrunn er jeg liksom «hjemme» – og jeg syns Porsgrunn har «alt».

På vei over Porsgrunnsbrua tirsdag morgen

Så vil muligens noen tenke at jeg er litt lite her… Vel, jeg er i hvert fall fortsatt flere døgn her enn jeg er på reise noe annet sted.

Utsikten fra lekter’n på KafeK, der vi spiste lunsj i dag, tirsdag.

Som nevnt i forrige blogg hadde jeg bare 3 hele dager hjemme før jeg skulle av gårde på neste tur – med Minicooper’n gjennom Europa med kurs for Kroatia.

Og jeg syns jeg har fått brukt tida sånn som jeg hadde tenkt – med god tid til barnebarn og nok tid til å stelle blomster og grønnsaksbed.

Jeg rakk også et møte i Kontrollutvalget; det siste før sommeren.

Det er fint i terrassehagen nå.

Vi var på hytta fra søndag til mandag og hadde med den minste mormorungen. Det var kos. Skulle gjerne hatt ned broren også, men alt blir litt mere komplisert når skolegangen har begynt. Og for mormor er selvsagt skolen pri 1.

Det var en nydelig mandag morgen på hytta

På terrassehagen er vanningsanlegget koplet til og prøvd ut. Vi har to sløyfer: Ett som går ytterst i de største kassene og ett som går innerst på de litt mindre pottene. Det ytterste kjøres to ganger i døgnet a 2 minutter (kl 22 og kl 10), mens det innerste går bare i ett minutt

Jeg tror ikke jeg ville trivdes med alle ledningene hvis jeg skulle vært her – men det er jeg nettopp fordi vi ikke skal være her, at vi har dem.

I tillegg har vi et «minianlegg» som tar vann fra ei bøtte Men også her har Mannen funnet en løsning som gjør at bøtta fylles med «overskuddsvann» fra det andre anlegget.

Så nå er det bare å krysse fingrene for at vanningen går like bra som i fjor – for nå er nemlig Monicooper’n ferdig pakket og vi er klare for tur.

Vestmarka. Porsløypa.
Til tross for mye industri har Porsgrunn og Vestsida de beste turløyper man kan tenke seg. Jeg fikk i alle fall ladet noen batterier der i dag.

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg