Prøvde padel-tennis i dag

Jeg har jo opptil flere flinke nieser og nevøer, og denne gangen var jeg  blitt overtalt til å prøve padel-tennis på den nye «Padel Universe» som en av mine nevnte flinke nevøer nettopp har startet. For lokalkjente ligger bygget bak Jysk og like ved oppstigninga til Årdalsåsen i Porsgrunn. Mannen og jeg skulle spille sammen med Mellomsøster og hennes samboer. Vi må nemlig være to på hvert lag.

Og det var gøy!  Padel Universe, som er selvbetjent, har tre baner (10×20 meter), der du booker time selv og låser deg inn med en kode. 
 

Du leier banen i en time for 440 kroner (for alle fire). Reglene er omtrent som i tennis, men du server litt annerledes og du kan bruke både bakveggene og gjerdet på sidene til å «spille med» (og akkurat det syns jeg var litt vanskelig denne første gangen).
 

Padel-tennis er en mellomting mellom squash (har aldri spilt) og tennis (har spilt for «100 år siden»). Men etter å ha knøla de 3-4 første settene, gikk det liksom lettere. Jeg likte godt rackerten og underlaget vi spilte på og etterhvert syns jeg at jeg fikk det til. 
Riktignok tapte vi knepent mot Mellomsøsters lag, men det tenker jeg ikke vi skal gjøre neste gang – for dette fristet til gjentakelse. 
Det er altså utrolig hva en gammel dame kan synes er moro. Anbefales å prøve!

Tidligere i dag har jeg rukket både morgentrening på Sats, satt brøddeig til i morgen, vært en tur på kirkegården i Brevik og på hytta på Ivarsand. 
Det ble jo etterhvert en nydelig dag – etter først å ha våknet opp til tåke.

På Ivarsand var det kjempefint – og stranda lå der helt strøken.

Jeg ville ut for å sjekke hvordan det lå an med «avlingen« min, og fikk plukket med meg hjem både sukkererter, rucculasalat, persille, mynte og gressløk. 
 

Grønnkålen ser det dessverre ut som om enten et dyr eller snegler har lagt sin elsk på, dessverre. Men jeg har jo høstet mye av den tidligere i sommer og høst, da!

Plukket med meg både ruccula og sukkererter i posen

 Blodbegeret måtte jeg også ta bilde av igjen

Det var nordavind i dag, og da er det alltid blikk stille på Ivarsand og i Leirvad, som under her. Det meste av vannet som hadde kommet ned de siste dagene, var nå tørket opp – og alt var bare fint. Måtte det bli sånn noen dager.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg