Så var jeg her igjen – i Kroatia

Egentlig hadde Mannen og jeg bestilt en tur ned hit for å gjøre klar for vinteren – på lørdag. Men jeg syns det var litt lenge å vente, så jeg booka om og bestilte noen dager før. Det er et av privilegiene med å ha fri fra jobb som det er deilig å kjenne på. 
 

Ombord på Jadrolija

Så i dag stod jeg opp «i otta» (sov typisk ikke noe særlig selv om jeg la meg tidlig). Mannen var så grei å kjøre meg til toget kl 0519. Det regnet og var kaldt – og dermed en god dag å reise på.

Snøslaps på Gardermoen

Togturen gikk strøkent, og det samme gjaldt flyturen. I dag tok det faktisk kortere tid å fly fra Gardermoen til Split enn togturen tok fra Porsgrunn til Gardermoen. Flyet brukte kun 2 timer 15 minutter ned, og spesielt den siste delen var nesten spektakulær. Syns jeg, som er Kroatia-fan. Det var ekstremt klart i været og dermed mye å se.

Jeg legger ved noen bilder, så kan du se selv:

Så var det flybuss til havna og om bord i båten til Brac. Båtturen var bare helt herlig – og om mulig enda billigere enn sist (i sommer: 33 kuna. Nå: 28 kuna). Det som også var litt artig, er at  her på øya er det to andre porsgrunnnsfamilier som har leilighet. Om bord på flyet oppdaget jeg begge to på vei til øya – og da vi kom til Brac, spiste vi lunsj/middag sammen. Hyggelig!

Her tilberedes maten på Palute

Temperaturen var 22-23 grader da jeg kom ut til øya, og sank til 16-17 i kveld. Det er litt kjøligere her enn feks spanskekysten selv om begge steder har  middelhavsklima. Det skal være slik temperatur noen dager nå, før det er meldt regn på fredag og så litt kjøligere. Men det skal gå fint. 

Havna i Supetar ikveld – tirsdag 19.oktober

Nå gleder jeg meg bare til å våkne opp til en ny dag  i morgen tidlig.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg