Vel blåst, påske 2021

Måtte ta med meg blomstene hjem idag. Hadde ikke hjerte til å kaste tulipanene og rosene – selv om de var kjøpt for hele ni dager siden. 
Vi dro litt tidlig hjem idag – både fordi det var litt surt og kaldt på hytta, men mest fordi mormorungene er i sikte. 

Så til et par tabber denne påska – først min:

  1. Jeg har «vårallergi», men er sjeldent særlig plaget – unntatt i år. Jeg pleier egentlig å merke fint lite til det, og tar bare en pille hver dag i perioden vinterferie til St. hans. Men i år! Jeg nyser og  klør i øyne og nese. Skikkelig plagsomt. Så da jeg på lørdag endelig fikk hentet noen bjørkekvister og skulle pynte dem med medbrakt påskepynt og ble skikkelig «uggen», skjønte jeg først ingenting. Så kom jeg på at det sikkert var kvistene som gjorde meg ekstra dårlig og fikk hivd de ut. Så ille har jeg aldri kjent det. Jeg har ikke orket å ta av påskepynten en gang.

Så Mannens rare påfunn:

Her ser du en kakeboks:

Den kakeboksen hadde jeg kjøpt for en stund siden for å ha «i reserve« på hytta. Den hadde Mannen funnet. Men jeg skjønte ingenting da jeg så boksen?! Hva i all verden hadde han prøvd på? Da sa han at det var den mest idiotiske kakeboksen han hadde sett – som måtte brytes åpen. Han mente boksen måtte åpnes med boksåpner, men den vi hadde hadde ikke funket. Så han hadde »måttet» skjære/hakke lokket åpent med en kniv for å komme til kakene.

Jeg skjønte ingenting, men han påstod hardnakket at lokket må ha vært sveiser på. Det var bare umulig å få opp! 
Men jeg tok jo bare av lokket på vanlig måte – og holdt på å le meg skakk.

Den skal han få høre lenge!

Alle kakene borte

Var på en liten tur i litt ulendt terreng bak hytta idag, før vi dro hjem. Det begynner å bli mange fine farger i skogen.

Flerfarget mose

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg