Time to go

Nå har jeg vært hjemme siden 25.februar, og da må det være greit å ta en tur igjen.

På kaia i Split torsdag 30.mars

Så nå er jeg på tur – igjen? – vil nok noen si. Mens jeg syns jeg har vært lenge hjemme. Det begynte så fint med sol og gode dager – men endte opp med å bli en skikkelig kald og guffen marsmåned på hele Østlandet.

På brygga hjemme lørdag 25.mars. -Bare å kle seg!

Ukene hjemme har vært ganske så hektiske – ja, faktisk såpass busie at jeg ikke har skrevet en eneste blogg.

Jeg begynte på en blogg den kvelden jeg toget hjem fra Oslotur nr 2 i samme uka. Da hadde jeg lyst til å skrive om besøk på Stortinget med Kontrollutvalget i Porsgrunn, besøk på Nasjonalmuseet – og boklansering og konsert med nevø Didrik.

Men underveis til Porsgrunn fikk jeg vite at den flotte, nyrestaurerte Meierigården stod i brann. Bildene som kom på nettet var helt forferdelige!

Så da slettet jeg det jeg hadde skrevet og har ikke hatt lyst til å skrive noe siden.

Gården på en sommerdag – og ruinene noen dager etter brannen.

Men i dag har jeg altså reist fra kulda og ned til våren i Kroatia. Jeg skal være her i over tre uker, så hvis jeg er heldig får jeg litt sommer også.

Får med meg det siste av sola fra båten. Den går ned kl 1915 nå.

Nå sitter jeg på båten over til yndlingsøya og gleder meg veldig til å komme ut og opp i leiligheten – selvom det alltid er knyttet en viss spenning til det å låse seg inn etter noen måneder borte.

Det er god plass på dekk;)

Men det vil helst gå godt – og jeg gleder meg!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg