Alt klart for storinnrykk

Litt av «oppdraget mitt» da jeg kom forrige uke, var å gjøre leiligheten sesongklar.

Salongen er på plass på venstre side.

I motsetning til hytta på Bamblekysten hvor vi virkelig pakker inn og stenger av for vinteren, gjør vi ikke det her. Men likevel er det litt som må ordnes.

Og spisebordet med benk og stoler på høyre side.

Feks flytter vi de fleste at utemøblene inn. Noen av stolene får «naturlig plass» rundt sofabordet, men noe av det andre må settes inn i en gang. På den måten blir det litt «rotete».

Det blir litt mye møbler i stua;)

Det er derfor nydelig å først vaske litt på terrassen, for så å flytte møblene ut og på plass.

Bedre både inne og ute, ikke sant?

Jeg er alltid fornøyd når den jobben er gjort.

Det samme gjelder vindusvask. Særlig de store vinduene ut mot terrassen må tas ordentlig.

I går ble det virkelig «kortbuksevær», og jeg koste meg i sola.

I morgen kommer nemlig en stor del av flokken min: Mannen, Datter og mormorungene. Det er faktisk kjempestas, for de har ikke vært her på nesten 5 år – og det betyr at minstemann på 4 ikke har vært her i det hele tatt. Hun har bare hørt veldig mye «mas» om Kroatia.

Spørs om det blir noe perling her, men mange spill har vi i hvert fall.

Så da blir det liv i leiligheten, tenker jeg! Krysser bare fingrene for at været fortsetter å være bedre enn det de melder på Yr. For der er det ganske så lave temperaturer de nærmeste dagene….

I dag har det vært heftig vind, men nydelig sol.

Men sommeren er på vei – og den kan komme før vi aner det.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg