Dagene flyr fort

Nå er det allerede blitt fredag – og helg – igjen.

Bilde-Lotto er alltid gøy – med druer til;)

Denne uka har vi også fått vært litt sammen med mormorungene – først eldstemann, og så 3-åringen. Det er veldig hyggelig å kunne være sammen med en av gangen, må innrømmes;) «En er som ingen, og to er som ti» er jo et mye brukt uttrykk, men jeg liker ikke det helt. Det kan jo indikere at vi ikke ønsker at vi skal merke at de er der – og det vil vi jo!? Ekstra fint er det forresten å være sammen med ungene på regnværsdager – for de bryr seg jo ikke noe om været.

 

Han her liker yatsee best for tida – og der er det mye matte;) og dinosaurusene må være med.

Så er jeg glad for at lærerstreiken er over. Jeg har fått en del folk på nakken når jeg har vært ganske skeptisk til den streiken (hovedsakelig pga tidspunktet, så raskt etter pandemien og at det var umulig å se noen «løsning» enn den som ble).  Men det er nå min mening, så får jeg heller leve med at noen er uenige med meg. Nå er jeg bare veldig glad for at alle elevene er tilbake på skolen.
Læreryrket er et av de viktigste yrkene som finnes, og jeg håper virkelig det blir snakket OPP i tida som kommer. Det skal i hvert fall jeg!

Sunne gulrotvafler uten sukker falt i smak hos mormorungen

Så litt om strøm…..

Jeg er ikke en av dem som har deltatt i strømdebatten her hjemme. Våre strømregninger det siste halvåret har vært helt «greie» og egentlig overraskende lave. Vi har hatt 0 i nettleie – og til og med fått tilbakebetalt noe på nettleia!? Det skjønner jeg ikke noe av. Er det fordi vi bor i en «liten» leilighet og er relativt sett mye på farta? Ikke vet jeg….

Fra turen min i nærområdet i går.

Vi har riktignok bundet strømprisen for noen måneder siden, men det må jo flere ha gjort? I media høres det ut som om «alle» går konkurs.

Jeg syns forresten det er helt på sin plass hvis vi nordmenn begynner å spare litt på strømmen – og det tror jeg heldigvis mange har begynt med.
En artikkel jeg fant på www.faktisk.no med den overraskende overskriften «Nordmenn har de laveste strømprisene i Europa» fortalte at nordmenn bruker fire ganger så mye strøm som den gjennomsnittlige EU-borger! Vi bruker riktignok minimalt med gass ift andre europeiske land, men likevel….

Mer fra turen min i Porsløypa og rundt Kverndammen i går

Nok alvorsprat. Nå er det snart helg – og sol – og se hva jeg fant på terrassen i dag:

Og fortsatt er det en del blomster som holder koken. De settes umåtelig stor pris på – og her er et lite utvalg:

Fortsatt fint i terrassehagen.

God helg!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg