Dagene flyr litt for fort av sted

Nå har jeg vært hjemme i snart tre uker (og snart på tide å ta en tur igjen;). Dagene flyr så fort at jeg i hvert fall ikke har hatt tid til å skrive blogg. Da må jeg ha god tid – og aleinetid – og det har jeg ikke hatt så mye av i disse ukene.

Den fineste lille karen på «bybrua» i Porsgrunn

Men jeg har fått gjort en del, da – og det liker jeg. I går hadde jeg en hel dag for meg selv, og da kunne jeg huke av på en del oppgaver jeg hadde «på lista mi».

Det jeg var mest fornøyd med i går, var at jeg fikk sydd ferdig et «vindskydd» vi skal (forhåpentligvis) bruke på terrassen i Supetar i vinter. Det kan bli en del vind der som kommer fra sør og øst, og den kan være heftig. Og siden jeg har noen planter stående i krukker på terrassen, og de kan trenge litt beskyttelse mot vinden, skal vi prøve med noe slikt – øverst på rekkverket.

Ferdig!

Jeg bestilte 2 meter bra seilduk på nett, delte de to meterne i to – og sydde en lang lengde på 4 meter. Bredda skulle være 36 cm – og jeg prøvde å sy så nøyaktig som mulig (ikke min sterkeste side) – på min eldgamle Bernina.
Så har mannen kjøpt noe verktøy for å sette på maljer når vi kommer ned – så får vi se, da;)

Hun her har vært på besøk – og på porselensområdet er det mye å se på.

Ellers har tida gått med til å være sammen med barnebarna, vært på «jentetur» til Oslo og sett Moulin Rouge (topp!), trent – og vært litt på hytta.

Den eldste mormorungen har hatt høstferie denne uka – og da passer det bra med en dag i Porsgrunn.

I går fikk jeg også tatt en tur på hytta og «høsta litt». Jeg tok hjem noen flere små tomater, litt grønnkål og gressløk. Deilig! Jeg har også samlet en del frø fra ringblomstene – og krysser fingrene for at jeg husker på de frøene til våren;)

Her har jeg samlet et stort glass med frø.

I dag er det fredag 13. Jeg har heldigvis aldri vært overtroisk, så det blir sikkert en fin dag – og ingen planer:) Deilig!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg