Dager som kommer og dager som går

`Nå har vi vært hjemme i nesten to uker – og jeg har faktisk ikke skrevet ett ord på bloggen. Hvorfor ikke? Jeg vet ikke helt, men føler meg litt «giddalaus» for tida  og med litt lite overskudd. Det kan til og med være dager hvor jeg føler jeg har for lite å gjøre.

På tur i rådhusparken med mormorungen på 4 år

Men ikke for det: Jeg har vært sammen med alle tre barnebarna opp til flere ganger, jeg har trent så og si hver eneste dag, jeg har gått turer, vært på kafé, på konsert,  vært i mammaklubb, vært på hyttetur, bakt surdeigsbrød og lest ferdig en bok.

Mormorungen på 6 på pannekakekafe Le Creperie

Når jeg nå ser tilbake på hva jeg har fått putta inn i de nesten to ukene, er det jo en del – og ved slutten av hver eneste dag, tenker jeg jo at dagen har gått fort.

  1. Prøvde meg på to surdeigsbrød samtidig. Gikk bra!

Likevel syns jeg enkelte dager er litt «treige», men sånn er det vel for alle. Det er bare det at akkurat den følelsen kjente jeg sjeldent på da jeg jobba. Det er rett og slett litt uvant fortsatt – etter 1,5 år…

Veldig bra bok – men med en litt «åpen» – men mest sannsynlig – tragisk slutt…

Jeg har forresten kost meg med en TV-serie også: Kompani Lauritzen! Jeg syns det er sååå artig å se på de 10 ungdommene som er plukket ut blant 3000 søkere til å være med i programmet. Alle de 10 har visse ting de sliter med – og alle har det til felles at de trenger å få struktur på hverdagene sine og å oppleve mestringsfølelse. Det er så gøy å se hvordan befalet i programmet utfordrer dem og krever at de står på egne bein, samtidig som de lærer verdien av å tilhøre et lag som må jobbe sammen. Og ingen blir «sendt hjem» så lenge de yter sitt beste.

I går, torsdag, var vi på «Åpen skole» på Rugtvedt. Gøy å se 1.klassingen i aksjon.

I morgen er det lørdag, og da skal vi inn til Nesbru, til lillesøster og til Sandvika for å se den yngste tantungen min opptre i danseforestillingen Trippeldans i Bærum kulturhus. Det gleder jeg meg veldig til.

Porselen brygge fredag kveld 28.oktober.

God helg!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg