Vi hadde en deilig formiddag i Supetar i dag, da vi rakk alt vi hadde tenkt: Både treningstur, klargjøring av leilighet og terrasse, et bad – og en rolig stund med utsikten på terrassen.
Som regel får vi litt dårlig tid til ferja – uansett hvor god tid vi i utgangspunktet har, men ikke i dag.
Vi hadde fly kl 1545, tok 1230-ferja til Split og Uber-taxi til flyplassen.
Men da vi kom ut på flyplassen, begynte usikkerheten. Jeg fikk melding fra «Kiwi» at flighten var 15 min forsinka, men det kom aldri opp noen melding om det på det store tavla. Vi skulle fly til Krakow med Wizzair, og så Ryanair videre til Torp. Det var 1,5 timer mellom flyene, og det skulle holde.
Enden på det var at vi først kom av gårde fra Split kl 1730 – nesten 2 timer forsinka. Det betydde at vi ikke ville rekke flyet videre til Torp.
Men hva skjedde? Jeg fikk melding i app’n til Kiwi om forsinkelsen – FØR vi dro fra Split – og tilbud om alternativ reise (som jeg allerede hadde sett for meg). Vi kunne velge ny reise til Torp fra Krakow torsdag morgen kl 0820 – UTEN EKSTRA KOSTNAD – og få dekket €71 for overnatting (som var snittprisen pr natt i Krakow).
Vi valgte riktignok et langt dyrere hotell, men det var fordi vi ikke orket å dra inn til Krakow by. Vi valgte det hotellet som lå i gangavstand fra flyplassen, og det var Hilton.
Flott hotell – hvor vi har spist en nydelig middag i kveld.
Så jeg tar tilbake alt jeg har skrevet og sagt om negative erfaringer med «reiseselskaper» kontra å booke direkte med flyselskapene, for Kiwi har virkelig gitt oss topp service når først forsinkelsen var ute.
Nå er det bare å krysse fingrene for at siste etappe går etter planen i morgen!
Jeg har alltid følt trygghet i reiseselskap som mellomledd. Men har ingen erfaringer med Kiwi