Denne reisa skulle visst ikke bli «rett fram»

Vi hadde en deilig formiddag i Supetar i dag, da vi rakk alt vi hadde tenkt: Både treningstur, klargjøring av leilighet og terrasse, et bad – og en rolig stund med utsikten på terrassen.

Om bord i ferja («trajekt» betyr «ferje»)

Som regel får vi litt dårlig tid til ferja – uansett hvor god tid vi i utgangspunktet har, men ikke i dag.

Vi hadde fly kl 1545, tok 1230-ferja til Split og Uber-taxi til flyplassen.

Fra kyststien i går, tirsdag

Men da vi kom ut på flyplassen, begynte usikkerheten. Jeg fikk melding fra «Kiwi» at flighten var 15 min forsinka, men det kom aldri opp noen melding om det på det store tavla. Vi skulle fly til Krakow med Wizzair, og så Ryanair videre til Torp. Det var 1,5 timer mellom flyene, og det skulle holde.

Ett av favorittmotivene mine på vei ned fra leiligheten og ned til havna.

Enden på det var at vi først kom av gårde fra Split kl 1730 – nesten 2 timer forsinka. Det betydde at vi ikke ville rekke flyet videre til Torp.

Alle tre skilpaddene fikk godt med mat før vi dro

Men hva skjedde? Jeg fikk melding i app’n til Kiwi om forsinkelsen – FØR vi dro fra Split – og tilbud om alternativ reise (som jeg allerede hadde sett for meg). Vi kunne velge ny reise til Torp fra Krakow torsdag morgen kl 0820 – UTEN EKSTRA KOSTNAD – og få dekket €71 for overnatting (som var snittprisen pr natt i Krakow).

Vi valgte riktignok et langt dyrere hotell, men det var fordi vi ikke orket å dra inn til Krakow by. Vi valgte det hotellet som lå i gangavstand fra flyplassen, og det var Hilton.

Flott hotell – hvor vi har spist en nydelig middag i kveld.

Mannen er fornøyd med måltidet

Så jeg tar tilbake alt jeg har skrevet og sagt om negative erfaringer med «reiseselskaper» kontra å booke direkte med flyselskapene, for Kiwi har virkelig gitt oss topp service når først forsinkelsen var ute.

Dessert! En nydelig vaniljekrem-fyllt kake med grateple»frø» på toppen. Og sjekk sjokololadepynten!

Nå er det bare å krysse fingrene for at siste etappe går etter planen i morgen!

Klar for å fullføre reisen – helt hjem;)

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg