Det går an i Taurodalen også

I dag har jeg vært på Gran Canaria i fem uker og har bare 3-4 dager igjen før jeg reiser hjem. Det er ny rekord! I dag dro også min venninne Gro hjem, som har vært her i 6 dager.

Utsikt fra leiligheten vår – som i grunnen har utsikt over det hele – og sol det meste av dagen.

Gro fikk være bare to dager på Anfi Beach før vi flyttet over til Anfi Emerald i Taurodalen. Jeg syns jo det var litt dumt, siden det var første gang hun var på Anfi, at vi kun skulle være på hovedanlegget i to dager – og jeg må innrømme at jeg prøvde å bytte, men det gikk ikke.

Det er alltid mye liv på Anfi del Mar

Sjøl har jeg kun bodd på Emerald to ganger – og med flere års mellomrom – og jeg var litt usikker på hvordan det kom til å bli. Det er nemlig veldig stille og rolig her, kun 119 leiligheter og sola kommer litt seint på formiddagen til både bassengene og de fleste leilighetene.

Golfbanen er jo som en park å se på.

Hovedattraksjonen på Emerald er derimot den fine golfbanen med 18 hull, og den må jo være en helt topp for dem som spiller golf.

Ellers er det grei gangavstand ned til Taurostranda, ca 20 min (2,5 km) til Amadores-stranda – og gratis shuttlebuss bort til Anfi del Mar flere ganger om dagen og kvelden, hvis vi vil dit (12-13 min).

Men for oss som ikke spiller golf, er golfbanen som en nydelig park å se på. Også er det jo litt artig å studere disse golfspillerne, da – og prøve å finne ut hva de egentlig holder på med.

Her står golfbilene i kø for å starte i dag tidlig.

Men akkurat det siste må vi vel innrømme at vi ikke skjønte så mye av – men det var gøy å følge litt med. Det var også interessant å se på all den «preppinga» som golfbanemannskapene holdt på med hver eneste morgen. Her var ingen ting overlatt til tilfeldighetene.

Siste kvelden på terrassen

Men Gro syns faktisk utsikten fra leiligheten her i Taurodalen var finere enn på Anfi Beach! Det er noe sjarmerende med disse fjellene – og for ikke å snakke om turområdene vi har i umiddelbar nærhet.

Dessuten er leiligheten relativt ny, har godt med boltreplass og ellers alle tenkelige fasiliteter.

Det er nydelig i fjellet nå. Grønt og fint.

Vi har også hatt noen veldig fine turer i løpet av disse seks dagene. Det er bare såå fint i fjellet nå! Den ene dagen må jeg forresten innrømme at turguiden var en smule på villspor – men med litt felles innsats kom vi tilbake på hovedsporet. Puhh….

Planen da Bjørn Lyng satte i gang med utbygging i Taurodalen og Emerald, var at Emerald skulle være første resortet av ialt tre her borte. De klargjorde også stranda for å bli en «Anfi-strand» med den fineste sanda fra Sahara.

Den kommer til å bli fin, Tauro-stranda.

Men så kom det en stor konflikt med kommunen og Kystdirektoratet om disposisjonsretten til strandområder – og alt arbeidet stoppet opp.

Nå ligger Taurostranda der – uten solsenger, badevakter eller andre fasiliteter – men i fullt bruk.

Hver søndag er det levende underholdning på strand-restauranten. Pio Pio-baren i samme bygg er stengt, men det gjør visst ikke noe. Se de mørke skyene, forresten! Men det kom aldri noe regn der vi var – bare sol.

Det ligger også en restaurant der som fortsatt er åpen (og veldig populær for den er alltid full), men planen er å rive bygningene som ligger i strandsonen og gjøre ferdig Anfi-stranda. Men det blir «some day».
De to siste resortene ved siden av Emerald blir heller ikke bygget før stranda er ferdig.

Her har de laget en provisorisk bar på stranda – åpen bare på søndager, tror jeg. Det er Emerald som ligger i bakgrunnen.

Men nok om det.

Det er idyllisk på stranda i solnedgangen. Tid

Jeg må ta med enda et bilde fra de fine fjella.

Det fine fjellet i Tauro

Men svært hyggelig var det i hvert fall, å ha venninnebesøk – og tomt er det jo når man blir aleine – selv om det bare er for noen få dager.

Men jeg står han nok av.

 

Vi har alltid solnedgangen fra terrassen – som blir ekstra spes når det er kalima – igjen….

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg