Dette blir en bra dag

Vi dro ut på hytta igår – og jeg våknet opp til en helt fantastisk morgen. Jeg blir helt salig når jeg kan ta med meg kaffekoppen og gå ut til dette. Helt stille – helt nydelig – helt aleine.

Måtte ta ei runde å se hvordan det stod til med prosjektene mine – og det var bra med alle unntatt agurken, som jeg tror har drukna..

Grasset har begynt å spire
Grønnkålen kan straks tas i bruk
Jordbærene blomstrer – men her må jeg luke..

Hjemme igår ble Mannen ferdig med «prosjekt  skap» på terrassen. Med såpass mange potter og planter som krever forskjellig jord og gjødsel, blir det en del utstyr og rot som tidligere er blitt «stappet inn» mellom putekassa og veggen. Nå har jeg fått et skap – og er også blitt lovet at de stygge glassene bak putekassa kan bli kledd inn. De er veldig malplasserte hos oss og er ikke «til noe» (men var hos naboen før de kledde inn veggen på sin side). Putekassa har også blitt løftet opp – og fått et «gulv».

 

Igang med gulvet til putekassa

 

Nesten ferdig med skapet ( må bare feste litt ledninger + hengsler)

Ellers venter jeg med lengsel og spenning på at Porsgrunn skal publisere hvem som kan bestille vaksinetime fra uke 23. Jeg rykker jo stadig framover i køen.  Det må komme i løpet av dagen.
Imens har jeg tatt min sedvanlige sjekk av smittebarometeret i VG som viser ståa etter gårsdagens smittetall.

Og slik ser det ut idag:

Kanskje litt vanskelig å se, men 14-dagerstallene viser en veldig positiv utvikling for både Kroatia og Spania – men særlig Kroatia.

Og nå er det tid for runda mi på kyststien. Det er en stund siden sist, faktisk.

Må bare dele denne blomsten som jeg kjøpte til påske – og som blir finere og finere for hver gang jeg ser den. Er nok et resultat av det kalde, våte været – så godt for noe.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg