En fin fjelltur – og så kom regnet

I dag kom regnet sånn midt på dagen – og det har regnet i noen timer før det nå ser ut til å lysne. Likevel er det sånn at det ikke stresser meg noe særlig. Det er nok fordi jeg vet at vi skal være her en uke til – og en dag eller to med overskyet vær og litt  regn må vi tåle. Dessuten bor vi jo så bra her at det var helt greit å tilbringe noen timer i ro og mak i «villaen vår».

Lysning i sikte – og i mens kan vi ikke klage

Dessuten er det et sårt behov for regn – masse regn. Jeg har ikke vært her i november før, men jeg har aldri sett det så tørt. Det er nesten rart hvis busker og trær i åsene her kommer til live igjen, for mye ser rett og slett helt dødt ut.
 

Kanskje denne har en sjans…

Jeg tok tur opp i «fjellet» litt tidlig i dag – både fordi Sønnen hadde avreise i formiddag og fordi de meldte regn fra 12-13-tida. Jeg hadde bestemt meg for å finne den rundløypa som han nordmannen jeg møtte på hadde fortalt meg om. 
 

Vardene imponerer meg 

Den starter øverst  i villabebyggelsen i Tauro, går oppover og innover åsene og ut igjen og ned forbi golfbanen og Anfi Emerald. 
 

Styggpent – og tørt

Det ble en bra tur på 11 km med en stigning på 452 meter (kjekt med klokke). Regnet startet så vidt da jeg var på vei tilbake.

Så ble det tid til en lunsj med Sønnen før han ble hentet med VIP-transport og fraktet til flyplassen. Ja, sånn har vi det her;) 

 

I morgen sjekker vi inn på Anfi del Mar borte ved Arguineguin. Det skal bli fint. Men først blir det middag med Mellomsøster og mann i Puerto Rico. Og da får jeg sjekke om solsengene er kommet på plass;) Det var litt rart å se den stranda helt tom.

 

En nydelig bouganvilla i en hage i Tauro

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg