Fire uker på Gran Canaria – check

Når jeg skriver dette, sitter jeg på en meksikansk  restaurant på Anfi del Mar – aleine – og har bestilt meg en fajitas. Jeg var ikke så sulten og gikk for noe lite – og billig.

Det er litt artig å sitte sånn aleine – og ingen «vet» at du er norsk (selv om jeg vil tippe at det er 70% norske her nå) – og det bables i vei på moderspråket ved nabobordet om både det ene og det andre. Det er umulig å ikke «sperre opp ørene» noen ganger over hva folk kan få seg til å sitte å slarve om.

Dem om det.

Anfistranda onsdag 15.feb

Det går faktisk an å leve på budsjett her – som hjemme – hvis man bare går inn for det. Det er da selvsagt  en fordel å ha kjøkken, da – selv om jeg ikke har laget sååå mye mat;)

Fajitaene var gode – laget på spinat og med kylling.

Denne gang har jeg hatt som mål og ikke spise ute mer enn en gang pr dag – og har klart det sånn omtrent (inkl litt Take-away da resten av gjengen var her). -For det er blitt dyrere å leve her – ute som hjemme – akkurat som overalt ellers.

Anfi Beach i går. Alltid vakkert – selv med litt kalima i bakgrunnen.

Jeg har ikke ligget på latsida disse fire ukene heller (det skulle tatt seg ut;) Jeg har gjerne stått opp ca 0730, lest avisene hjemme, sjekket nyheter i Canariavisen (som jeg skjønte etterhvert at det var lurt å ferieabonnere på), drukket to store kopper kaffe og spist en banan – og gått ut ca kl 09. Da har jeg enten gått og sprunget turer i fjellet (7-10 km) eller vært med på tabatatrening på anlegget (og svømt ca 500 m etterpå).

Jeg har utrolig mange fine turer i fjellet – hvor det nå både er ganske grønt og blomster!


Så er det frokost – og innen jeg er klar for stranda (dvs Øya) er klokka kanskje blitt 12. Der koser jeg meg fram til ettermiddagen (men prøver å få svømt en del der også), før jeg tusler «hjem» på ettermiddagen.

Rugsprø med egg (slutt på kaviaren) og nypressa juice til frokost

Et godt liv!

Sola og den blå himmelen kom tilbake i går – på tross av pågående varsling om «usunn luftkvalitet» men «bedre enn på denne tiden i går».

Men i dag gleder jeg meg til å få besøk hjemmefra – av Gro. Gro og jeg har jobbet sammen i Mental Helse for 20 år siden. Der var hun kommunikasjonsleder og jeg var prosjektleder for Telefon for arbeidslivet. Det var mye moro i Mental Helse (ja, det var det faktisk) – og flere av oss som jobbet sammen den gangen, har holdt kontakten og blitt gode venner.

Fra kaktus-hagen på Anfi Beach

Så nå skal Gro og jeg campere sammen i en uke – og det innebærer at hun skal bli med på min neste – og siste – flytting. På lørdag skal jeg nemlig over på Anfi Emerald i Taurodalen, det nye anlegget i «Anfi-familien».

Anfi Beach «by night»

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg