Fornøyd – så absolutt!

Da vi dro ned til Brac på tirsdag hadde vi noen prosjekter planlagt. Det ene var å bytte slange på sykkelen min (den punkterte sist jeg var her), det andre var å montere vindbeskyttelsen på terrassen, som jeg hadde sydd ferdig hjemme – og det tredje – og mest ambisiøse, spør du meg – var å skjære opp deler laminatgulvet foran verandadørene og erstatte dette området med flis.

Fortsatt nydelige blomster langs veien (og litt vårfølelse, faktisk)

Når det gjaldt sykkeldekket, hadde Mannen full kontroll, sa han – og det stemte. Dekket ble fikset første dag.

Her er hjulet tatt av.
Ferdig fikset!

Det andre var vindbeskyttelsen. Der hadde jo jeg bestilt seilduk på nett hjemme – og sydd ferdig – og Mannen hadde kjøpt med seg maljetang på Clas Ohlsson. Det så også nesten ut til å gå som planlagt – hadde det ikke vært for at tanga streika – dvs den delen som laga hull. Men vi fikk på et vis hengt det opp – i påvente av ny tang.

Her er Mannen i gang med å sette på maljer.

Den nye tanga vi kjøpte var heller ikke særlig god, men sånn får det visst være til neste gang, sier Mannen. Tror det vil funke.

Sånn ble det – og sånn så det ut i hjørnet på terrassen fredag kveld.

Så var det laminatgulvet og flisene. Det var det mest utfordrende. Det var min ide å gjøre dette – etter at jeg opplevde at det regnet inn på gulvet en gang for mye – når jeg tok sjansen på at det ikke ville gjøre det…. Det var ikke så lurt.

Her er Mannen i gang med å skjære opp gulvet .

Vi tenkte først vi skulle få noen til å gjøre den jobben – men å be om flislegging av 1,5 kvadrat??? Mannen fant ut han ville gjøre jobben sjøl. Da trengtes det verktøy. Han sjekket derfor inn en bag med masse greier i – selv om jeg selvsagt hadde mareritt om at den bagen kom til å bli konfiskert. Det gikk bra.

Under laminatgulvet lå det et lag med skumgummi.

Så var det alt det andre vi trengte: Fugemasse, lim, sparkelspade, vinkelsliper mm mm. Alt ble kjøpt inn på Berica – en alt- mulig-butikk her på øya, ca 5 km fra leiligheten (og da fikk vi jo bruk for bilen;)

Så kunne jobben starte – og først med kutting av gulvet.

Her er flisene lagt på gulvet – før liming, fuging og silkonering. Passet perfekt!

Men altså: Nå er alle tre jobbene gjort – og med bra resultat. Er jeg fornøyd? Yes!

Helt ferdig!

I dag er forresten Jugo-vinden på retur. Det har regnet det meste av dagen, har vært varmt (21-22 grader), men vinden har lagt seg.

Det ble en deilig lunsj på Punta i sol og varme fredag ettermiddag.

Nå er det bare et par dager igjen før vi vender nesa hjemover, men altså: Her er det alltid godt å være.

Hadde en fin tur langs havet i dag – i småregn, men varmt.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg