Glad for å være «hjemme på Anfi»

‏Nå skal jeg være forsiktig… Lett å tråkke noen på tærne… Men det er ikke sånn ment.

Anfi-stranda i dag tidlig kl 10.

I dag hadde jeg bestemt meg for å ta en tur i retning Tauro, Amadores og Puerto Rico. Jeg hadde ikke vært den veien i år.

Del av golfbanen i Tauro

Etter tur i fjellet (8,5 km) bak Anfi litt tidligere enn vanlig, tok jeg den gratise Anfi-bussen som går mellom Anfi Emerald i Tauro og Anfi del Mar hver dag. Den går formiddag og ettermiddag, og den siste formiddagsbussen går kl 11. Den tok jeg.

Golfbiler i sving

Jeg hadde ikke vært på Emerald siden februar i fjor, så det var et fint gjenbesøk. Jeg liker meg der.

Oppkjøringa til Emerald er en palmegate.

Emerald hadde åpnet det nye, proffe trenings-svømmebassenget siden sist, og det var litt gøy å se (glemte å ta bilde). Golfbanen lå der som den pleide – og like grønn i denne tørken.

Tauro Beach. Like fin sand som på Anfi-stranda (fra Sahara).

Min plan var å gå opp «løypa» fra Emerald til Puerto Rico og vurdere der om jeg skulle gå siste stykket over «nye Puerto Rico» og ned til Balito Beach og «hjem».

Veldig fint på Tauro-stranda – men uten solsenger og annet «stash».0

Først gikk jeg ned til Tauro-stranda – der Anfi sin masterplan er å lage Tauro Beach akkurat som Anfi del Mar.

Her prøver noen seg på en provisorisk bar. Betalingskort funker mest sannsynlig dårlig;)

Stranda lå der like fin – men det som manglet var restauranten i bakkant. Den lå der, men var stengt. Jeg hadde hørt at den var drevet ulovlig de siste årene, men likevel… Litt trist..

Hjelpes meg. Der var det fullt!

Så gikk jeg videre i retning Amadores. Fytti katta, så mye folk! Jeg tok en øl til 2,50 euro – men likevel.. Not my kind of beach..

Bildet er tatt på andre sida – dvs Puerto Rico-sida

Jeg derfor raskt videre langs den fine strandpromenaden mot Puerto Rico. Fin gangvei langs havet.

I Puerto Rico spiste jeg både lunsj og tok et bad, før jeg satte meg på en musikkbar på strandsida. Men altså! Der fikk jeg gørrdårlig service! Jeg bestilte en øl – og opplevde at jeg fikk en lunken øl i et 3/4 fyllt glass. Det klaget jeg på og sa jeg ville ha en kald øl i et kaldt glass – og det fikk jeg – omsider.

Puerto Rico-stranda i dag 22.februar

Musikken var fin og jeg tenkte jeg kunne sitte litt til – og bestilte et glass vin. Prøvde meg på to kelnere. Det varte og det rakk. Fikk jeg vin? Nei. Jeg  bestemte meg for å gi opp og ba om regninga. Da regninga kom, sa jeg fra hva jeg mente om servicen. Fikk jeg unnskyldning? Not.

Dermed tok jeg taxi tilbake til Anfi – og var bare sjeleglad over å komme «hjem». Her er det ganske vanlig at noen ferierer aleine. Jeg har jo gjort det noen ganger og har aldri opplevd dårlig service for det.

Får tro jeg bare hadde uflaks…

Glad for å komme hjem
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg