Har hatt fem fantastiske uker

Tida har gått kjempefort! Første uka var Mannen og jeg aleine, andre og tredje uka var vi sammen med Sønnen og co, fjerde uka sammen med Datter og co – og denne siste uka har jeg vært aleine.

Må nok ta på meg noe annet når jeg skal hjem i morra, lørdag

Været har vært usedvanlig bra – hvis jeg ser bort fra den litt irriterende kalimaen. Tror det har vært maks to dager med litt overskya, men ellers har det vært sol og veldig varmt. Det sies at snittemperaturen både for desember og januar har ligget 4-5 grader over normalen. Det vil jeg tro februar lander på også, selv om det ser ut som om det «flater litt ut nå».

Denne uka har jeg vært noen dager på Beach-klubben på Maroa (Hjerteøya)

Det er første gang jeg er på Anfi i fem uker, og det har sammenheng med at jeg kjøpte to nye uker her i fjor. Nå har vi fem sammenhengende uker – men ikke i samme leilighet. En av ukene er i en penthouse, og hvis vi ikke bruker den, kan den byttes inn i flere uker i en mindre leilighet. Det gjorde vi i år. Så til neste år har jeg enda noen ekstra uker «i banken», så da vi får se om ikke jeg prøver seks;) Men det er ikke alle som skjønner det systemet der.

Her er noen bilder innenfra leiligheten på Puerto Anfi som vi har fast i uke 7 og 8 hvert år
Og her er utsikten fra terrassen

Jeg har vært på noen utrolig fine turer og trent mer enn jeg noensinne har gjort, tror jeg. Jeg har stadig tenkt at jeg skal ta meg en treningsfri dag, men det har jeg ikke klart.

Men jeg kompenserer treninga med mye god mat og drikke, så jeg kommer nok ut «i null». Uansett er en slik livsstil noe jeg trives godt med og som jeg håper jeg får fortsette med.

Sånn ser helseapp’n min på telefon ut akkurat nå , og det er jeg fornøyd med

I dag har jeg til og med vært på en ny tursti. Jeg så tilfeldigvis en kar som tok av gårde på en vei jeg ikke hadde lagt merke til og bestemte meg for å prøve den i dag.

Det var spennende å se hvor jeg kom ned hen, og det var altså på «andre sida» av Arguineguin

Jeg satte av gårde med friskt mot, men siden jeg ikke visste hvor langt det var, bestemte jeg meg for å spare kreftene ved å gå og ikke løpe. Det tror jeg var lurt, for jeg endte opp med en rundtur på 13,5 km og nesten tre timer.

Disse blomstrende kaktusene møtte jeg på oppi åsen.

Men fytti, det er tørt her nå! Derfor er det så fascinerende å finne noe som blomstrer og er grønt innimellom alt det tørre!

Og disse

I morgen har jeg planer om å ta meg en kort treningstur, men likevel lang nok til at det kjennes greit ut å sitte stille på fly og tog resten av dagen. Jeg tenkte også jeg skulle spise frokost på en av restaurantene her. Det har vi gjort med de andre når de har reist hjem, og tenkte jeg at jeg skulle gjøre også. Det er alltid en god avslutning på en fin ferie.

En iskald øl smaker godt i varmen!

Og så er det bare å glede seg til neste vinter;)

Anfistranda en tidlig morgen
2 kommentarer
    1. Ikke så aller verst 😊☀️ Sto over oval vinterferieuke i år, men har oval høstferieuke der framme. Har ikke bodd på Anfi, men kjenner området etter å ha besøkt venner som har uker der. Jeg leter alltid etter leilighet øvert i Nydalen, som vi nordmenn kaller det. Da er fjellet like utafor døra. Drømmer om å kjøpe, får se hva som skjer. Turterrenget ditt er godt kjent. Syns Taurostranda er koselig, må være slik “ursyden” var, forestillere jeg meg. Men en dag der fører selvfølgelig til at “halve Sahara” er med heim i håndduken. Veldig synd at de to små restaurantene der ikke er i drift. Hyggelig å være med på turene dine. God tur heim!

      1. Tusen takk for at du har lest bloggene! Nydalen-området og nærheten til turområdene må være bra. Best er det når man finner et sted man er fornøyd med og vil komme tilbake til! Dessverre er det blitt veldig dyrt å kjøpe på helårsbasis… God ferie når den tid kommer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg