Heldig er jeg – som har fri på en ganske vanlig mandag

Idag tidlig tok jeg meg en tur på nye stier på «gammelt« område. Vanligvis er runda mi rundt Elvikveien – 5-6 km – med passende stopp ved søppelkassene på starten. Men idag hadde jeg ikke noe søppel, så da kan jeg gå hvor jeg vil.

Ut mot Såsteinsundet

Først gikk jeg bortover til Daumannsbukta og så på de nye bryggene som kommunen har laget på friområdet der. Vi ser fra hytta vår at den brygga er full av båter hver eneste helg, så det var litt gøy å ta den brygga i nærmere øyesyn. 
 

Daumannsbukta; kjempefin brygge

Det var jo en helt nydelig morgen og så deilig å bare gå litt sånn rundt omkring. Jeg gikk utover i retning Halvorsodden og Stangodden på fine stier, der jeg ikke hadde gått på flere år.

Vill grassløk på Halvorsodden

Så fant jeg tilbake på Elvikveien og rundt – tilsammen 7,5 km idag. Deilig!

Så var det tilbake på hytta hvor etterhvert havtåka seg inn. Først så det ut som om den skulle drive forbi, men så kom den, gitt. Den er kald!

Først så den ut til å dreie østover, mot Langesund
Men så kom den hit, gitt.

Ellers var jeg så hjertens enig i Mellingens leder i TA på s 3 i dag, der han skriver om vaksinestrategien. Han skriver at regjeringa nå burde finne tilbake til en strategi som det norske folk kan kjenne seg igjen i og være enig i – i stedet for sånn det er blitt nå, der byer og regioner settes opp mot hverandre unge mot gamle og yrkesgrupper mot yrkesgrupper. Det er jo egentlig blitt helt vilt.

For egen del sjekket jeg vaksinasjonsstatus for Porsgrunn idag – som ikke var blitt oppdatert på noen dager. Der stod det først at alle som var født før 1957 kunne bestille time i uke 23 – men jammen endret de til 1958 i løpet av dagen. Så nå nærmer det seg virkelig! Godt jeg er inne og sjekker så ofte;)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg