Innholdsrike dager

Novemberdagene flyr – også de grå. I går var jeg på kafe på formiddagen – noe jeg tror var første formiddagsbesøk på kafe som jeg har hatt på en ukedag etter at jeg slutta å jobbe. Jeg hadde avtale med kusina mi – som jeg ikke har snakket med på lenge. Da er det hyggelig å ha god tid til en prat – og jeg tror vi satt der i 2,5 timer.

Borgestadsletta

I dag har jeg først vært på møte i Kontrollutvalget i Porsgrunn – som ble et ganske kort møte, fordi det ikke var så mange saker som tok tid. Men vi fikk hilse på og bli litt kjent med den nyansatte rådmannen – Rose.Marie Christiansen.  Hun fikk jeg inntrykk av var ei bra dame. 
På vei hjem skeia jeg ut. Da ble jeg frista av et skilt utenfor en frisørsalong til en av våre nye landsmenn hvor det bla stod: «Kur- og hodebunnsmassasje kr 250». Jeg gikk inn dit og spurte om de hadde tid til meg – nå. Og det hadde de. Det var deilig – og definitivt noe jeg kommer til å skeie ut med igjen. Anbefales lett videre!

Så var jeg innom Down Town og fikk kjøpt et par julegaver til – og nå er jeg faktisk godt over halvveis med julegavene! 
 
 

Og siden jeg ikke hadde rukket trening på morningen, «måtte» jeg ut å gå tur. Fra før av hadde jeg jo gått t/r rådhuset, men det er jo langtfra nok. Jeg bestemte meg for å gå til Skien idag, for det virket som om været var ok – og 10 grader varmt. Men jeg tok bare joggesko på og valgte derfor å gå langs veien – og ikke på stien som går langs ælva. Men det veivalget angret jeg på. Det var så mye ettermiddagstrafikk langs den veien, at jeg opplevde støyen fra bilene som skikkelig plagsom. 
 

Jeg valgte derfor å droppe Skien og heller gå over Menstadbrua og tilbake til Porsgrunn via Borgestadalleen, Osebakken, over brua og hjem – totalt 2 timer og 10,5 km. Men den siste timen var sur. Det blåste fra sør og var skikkelig guffent.

De elektriske «Canal boats» har alle fått julelys.

I kveld har jeg vært på debattmøte om samarbeid/sammenslåing av kommunene i Grenland på Kafe K. De tre ordførerne i Grenlandskommunene skulle delta, pluss noen andre politikere – men da møtet startet kl 18, var det bare Robin i Porsgrunn som var der av ordførerne. Hallgeir fra Bamble hadde måttet dra til Oslo, og Hedda i Skien hadde ingen hørt fra. Hedda kom imidlertid kl 19, for hun trodde møtet begynte da. 
Debatten ble litt «tam» uten ordførerne fra de andre to kommunene, men da Hedda kom, ble det mer temperatur og flere meninger – også fra salen. 
Av applausen å dømme kunne det høres ut som om det var flest kommunesammenslåingstilhengere i salen. Det var litt artig, syns jeg – som har landet på det «avvikende standpunktet» i Porsgrunn Arbeiderparti, nemlig å være for en sammenslåing av Skien og Porsgrunn.

«Folkemeninga« – et bra debattkonsept

Sånn. Nå har jeg sagt det.

Porselensblomster i Porselensbyen

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg