Jukser fram litt vår

Idag er livet ganske lyst igjen – til tross får dårlige Covid-19- tall og vaksine-vent. Sola skinner, og jeg har fri! 

Jeg syns det er gøy å kjøpe de billige påskeliljene og plante i potterpå veranda`n. Det er mye glede for få kroner. Nå er det jo meldt fint vær hele uka, så disse her tenker jeg springer ut om kort tid. Og jeg har flere!

Jeg fortalte i går at den lille prinsessa vår skulle sove over fra i går til i dag – og det var stor stas. I tillegg sov hun hele natta og vel så det. Bestefar kjørte i barnehagen og mormor kunne dra på trening og starte dagen slik hun liker best.

Klar for barnehagen

I ettermiddag har jeg hørt på pressekonferansen til Legemiddelverket og Rikshospitalet – om AstraZeneca og dødsfall. Når jeg hører på sånt om dagen er jeg på leit etter positivt innhold – og det syns jeg at jeg fant i dag også. Hovedsaklig handler det om at de tre norske helsearbeidere som fikk blodpropp, hvorav en er død, at alle tre har fått svært sjeldne bivirkninger, de er usikre på sammenhengen selv om alle tre nettopp hadde fått vaksinen, det er 17 milioner europeere som har fått vaksinen og kun noen få som har som har fått alvorlige blodpropp – færre enn det man forventer i den allmenne befolkningen. Flere land har også valgt å fortsette med AstraZeneca. 

I likhet med mange andre tror jeg vaksine er det eneste som kan få oss gjennom denne pandemien, så jeg håper vaksineprogrammet kommer til å gå som planlagt. De aller fleste av de 1000 i Norge som nå har rapport til legemiddelverket at de har fått bivirkninger etter første vaksine, har «normale« bivirkninger. 
Jeg har trua.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg