Plutselig var alt grønt

Tok en tur i skogen etter jobb i dag, og der var det bare helt nydelig. Tørt og fint å gå – og mange trær med grønne blader eller skudd. «Grønt er skjønt, og hvitt er dritt», var det selvoppnevnt poet og god venn av meg som sa her om dagen. Ja det er jeg helt enig i. Selvsagt kan jeg også se at det er vakkert med hvite vidder, blå himmel og nypreparerte skiløyper, som det kryr av bilder av for tida – men det er ingen ting som slår vårblomster, trær med grønne skudd og ei sol som varmer, spør du meg. Det gir meg en egen lykkefølelse når jeg opplever slike dager.

På vei mot Skipperåsen idag.

Så er jeg godt fornøyd med at prosjekt  Nye blomsterkasser er ferdig. Mannen startet i fjor og laget ferdig to – og har gjort ferdig de tre siste i år. Så har han hjulpet meg med å flytte over dvergpiler, azalia og rhododendron fra de gamle til de nye kassene. Det var ingen lett match. De gamle kassene måtte slås i stykker for å få plantene ut. Det ble mye søl og gris, og mye som måtte kostes opp og bæres ut (gjennom stua) av plastsekker med jord og leca og ødelagte blomsterkasser. Men det gikk til slutt og ble veldig bra. Og i tillegg har han faktisk montert uttak for vann på terrassen! Det vil gjøre vanningen sååå mye lettere.
 

Sånn var det før.

 

Her er en kasse «åpnet» og griseriet ligger utover på plastsekker.
Her er en av de nye
Og her er de tre siste ferdig omplanta.

 Så da er det bare å ta terrassen og dens herligheter i bruk og nyte våren – i hvert fall ut dagen i dag, for i morgen skal det vel gå over igjen.

Ellers er jeg veldig fornøyd over utviklingen i vaksineringen i Porsgrunn. Denne uka ringer de opp 68- åringer har jeg lest på kommunens nettside, noe som betyr at tempoet går raskere  enn de først hadde spådd. Topp! Jeg kommer til å henge på telefonen framover og har ikke tenkt å gå glipp av et eneste ring!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg