Så kom det litt regn – og snegler

Det tok noen år før jeg fant de første brunsneglen her ute på hytta – men nå er de definitivt her. Likevel tror jeg det er litt færre av dem i år, og jeg mener jeg har lest at en del brunsnegler gikk dukken pga den kalde vinteren i år. Det hadde jo vært fint.

Men når man planter grønnkål og annen kål som jeg har gjort, må man nesten regne med at de kommer. Derfor har jeg vært ute og tatt en del snegler i kveld – brune og noen litt mindre. Når det er vått, kommer de.

Grønnkål er sneglefavoritt

Men jeg tenker at det regnet vi fikk idag er fint for alt som gror. Spesielt markjordbærene er utsatt når det går så lang tid uten regn – og de skulle jeg gjerne sett modne.

Denne store «busken» så jeg idag. Har ikke lagt merke til den før og vet ikke hva blomstene heter.
På Ivarsand vokser disse i sanden. Fine!

Etter regnet ble det helt stille og nydelig på vannet her.

Ellers har dagen gått med til litt brød- og rundstykkebaking, laget lunsj til hyggelig besøk og forberedelse til møtet i kontrollutvalget på teams i morgen tidlig. 

Jeg har tatt med alle «surdeig-remediene» mine ut på hytta for å bake her, men jeg sliter fortsatt med å få til optimal heving. Men jeg gir meg ikke – og har fått et par tips fra forfatteren av «Skillebekk surdeig» som må prøves ut. Ny deig er satt i kveld!

Når det gjelder vaksine, er det litt irriterende å høre om folk fra nabokommunene som er mye yngre enn meg, og som har fått vaksine.   «Kan’ke si æ lier det no særlig», som den sindige sørlendingen sa. Men en god nyhet idag var at de skulle forkorte perioden mellom 1.og 2.dose – fra 12 til 9 uker. Det er bra.

Og i mens holder jeg stand her – og har ingen ting å klage over.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg